Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
10 error reading?????

Udskriv debat

10 error reading?????
Skrevet af netopdoktor, 3/2-2005 14:16 (#1)

Sad Jeg har fået 10 error reading lige efter trainsimulatoren har indlæst sig selv - mener selv at det kan stamme fra en aktivitet som jeg har føjet til og hvor de pågældende loko, vogne mangler - det er alle fejl i Trainset mappen .. er der nogen som har en løsning? :roll:
Brugers avatar
netopdoktor

Lidt øvet

Antal indlæg: 43
Status:

SV: 10 error reading?????
Skrevet af lbr40, 3/2-2005 14:38 (#2)

Hej,

Et par bud fra mig.....

1. Kontroller, at materiellet er til stede i Trainset-mappen, og at det er korrekt installeret
2. Kontroller, at materiellet er tilføjet i den/de aktiviter, hvor det skal bruges.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af netopdoktor, 3/2-2005 14:51 (#3)

lbr40 skrev: Hej,

Et par bud fra mig.....

1. Kontroller, at materiellet er til stede i Trainset-mappen, og at det er korrekt installeret
2. Kontroller, at materiellet er tilføjet i den/de aktiviter, hvor det skal bruges.
:

roll: ja .. det er nok problemet - har været inde og prøvet at slette - men de kommer stadig, selvom det er det tog osv - har også prøvet at slette routen .. men de kommer stadig .. som om de ligger fast ... :roll:
Brugers avatar
netopdoktor

Lidt øvet

Status:

Skrevet af lbr40, 3/2-2005 15:07 (#4)

Hej igen,

For at det skal virke, skal der også tilknyttes consist-filer (*.con) til det materiel, der skal bruges. Con-filerne skal ligge i ...\Trains\Consists-mappen.

Hvis materiellet findes, og consist-filerne mangler, vil det give fejlmelsinger - og omvendt. Disse ting hører altså sammen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af netopdoktor, 3/2-2005 20:55 (#5)

lbr40 skrev: Hej igen,

For at det skal virke, skal der også tilknyttes consist-filer (*.con) til det materiel, der skal bruges. Con-filerne skal ligge i ...\Trains\Consists-mappen.

Hvis materiellet findes, og consist-filerne mangler, vil det give fejlmelsinger - og omvendt. Disse ting hører altså sammen.

Shock jeg kan se her det er udelukkende .Wag og Eng filer :roll:
Brugers avatar
netopdoktor

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Tobias, 3/2-2005 21:26 (#6)

Jeps..... men de eng og wag filer du får fejl på er fra consist eller aktivitets filer der bliver indlæst når du starter msts. Hvis du har slettet en rute hvor der har været aktiviteter til, ligger consist filerne til aktiviteterne stadig i din consist mappe og så kan du slette ruter og tog lige så meget du vil og stadig få fejl ved opstart. Du bliver nødt til at fjerne dem og til det vil jeg anbefale dig at hente og bruge Conbuilder som med et par museklik kan fortælle dig hvad det er der er galt.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af lbr40, 3/2-2005 21:48 (#7)

Hej Netopdoktor,

Når du har fået det til at virke igen, er det absolut en god idé, at tage en kopi af Trains-mappen og lægge den et sikkert sted udenfor MSTS-programmet. Dette bør du gøre hver gang, du tilføjer et nyt tog(sæt) eller nye consist-filer. Hvis noget går galt igen, kan du altid kopiére den gemte og opdaterede Trains-mappe tilbage på sin plads. Det samme bør du gøre med Global-mappen, da den evt. indeholder X-Tracks-og NewRoad-filer, der er nødvendige for mange nye ruter.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af netopdoktor, 3/2-2005 22:07 (#8)

lbr40 skrev: Hej Netopdoktor,

Når du har fået det til at virke igen, er det absolut en god idé, at tage en kopi af Trains-mappen og lægge den et sikkert sted udenfor MSTS-programmet. Dette bør du gøre hver gang, du tilføjer et nyt tog(sæt) eller nye consist-filer. Hvis noget går galt igen, kan du altid kopiére den gemte og opdaterede Trains-mappe tilbage på sin plads. Det samme bør du gøre med Global-mappen, da den evt. indeholder X-Tracks-og NewRoad-filer, der er nødvendige for mange nye ruter.

:lol: okay .. tak ...Tobias og lbr40 :roll:
Brugers avatar
netopdoktor

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Tobias, 3/2-2005 22:55 (#9)

Selv tak :roll:
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af lbr40, 3/2-2005 23:23 (#10)

Det siger jeg også.... Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Æhm.. Noget error nå jeg starter msts Andet 6 20-04-2009 16:24
H.F.H.J error Aktiviteter 20 03-02-2009 00:56
runtime error 429 Andet 6 17-03-2007 04:43
Error-message Aktiviteter 3 08-12-2006 01:10
Send Error raport Ruter 8 13-05-2006 16:43
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: