Jeg tror jeg har fundet en løsning (med enkelte bugs)!
Det er ikke noget problem for MSTS at lade Player-toget være
overhaldene! Problemet opstår når player-toget skal
overhaldes!
MSTS har en eller anden mærkelig idé om at hvis to tog skal dele samme path (rutestrækning), så har Playertog altid førsteret, også selvom Player er et langsomt gående veterantog, der skal overhaldes af et lyntog med 180 km/t! Lyntoget holder, og lader Player komme først!
Det er her man skal gribe ind. Det handler om at "snyde" MSTS, så den tror at Player ikke køre længere ind til fx Langå. AI-toget, i dette tilfælde lyntoget, kan roligt fortsætte uden at standse, fordi man har bildt MSTS ind at player ikke kører længere!
Og hvordan bilder man så Player det ind?
Det her Bugs'ne kommer! Man laver et vendepunkt et stykke før (afhængig ag togets længde) det signal, der kommer umiddelbart inden sporsammenfletningen! (I visse tilfælde kan signalet være andre steder). Det er vigtigt at vendepunktet placeres i god afstand fra signalet, således at togets
bagende passerer vendepunktet uden toget passerer signalet! Der laves så et vendepunkt til, så toget igen kører i samme retning. (Det er selvfølgelig en bug at man bliver nødt til at bakke lidt)!
Jeg er ikke sikker, men jeg vil prøve videre med systemet i morgen!