Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
IC3-lyd

Udskriv debat

IC3-lyd
Skrevet af mortenbus, 28/7-2006 12:52 (#1)

Hej drenge, jeg har brug for jeres ekspertise igen, Smile

Jeg har forsøgt at installere IC3-lyd. Det vil sige at jeg har lagt de respektive filer fra mapperne ind der hvor de hører til. Og jeg er sikker på at jeg har gjort det rigtigt. Jeg har enda gjort det op til flere gange.

Men når jeg så vil ud og køre med IC3VIA, får jeg at vide: "Failed to create capview". Når jeg åbner den almindelige IC3, kører den godt nok som den skal, men uden den lyd som jeg ønskede. Det vil sige den lyd som den havde før.

Er der nogen der ved hvad jeg har gjort galt, eller mangler at gøre?
Brugers avatar
mortenbus

Medlem

Antal indlæg: 67
Status:

SV: IC3-lyd
Skrevet af KimS., 28/7-2006 15:48 (#2)

Sound og Cabview er to forskellige ting og jeg kan se, at du får en fejl på manglende cab.

Du må lige beskrive nærmere, hvilken udgave af IC3 VIA det omhandler, for noget tosset, har du lavet Wink
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af mortenbus, 28/7-2006 18:49 (#3)

Ja, jeg forstår heller ikke det med cab-fejlen.

De to filer: mfaVIA.eng og mfbVIA.eng kopierer jeg ind i IC3VIA mappen.
Brugers avatar
mortenbus

Medlem

Status:

Skrevet af mortenbus, 29/7-2006 13:59 (#4)

Er der ikke en der vil give mig en precis beskrivelse af hvordan man installere IC3-lyden?
Brugers avatar
mortenbus

Medlem

Status:

\"\"

Skrevet af erwa, 29/7-2006 16:16 (#5)

Du er nødt til at finde ud af hvilken IC3 du taler om.

For lidt afhængig af hvilket kan cabview og sound ligge i henholdsvis common.cab eller common.snd mapper eller de kan ligge i selve train mappen.

Hvis du kigger i fex cabview-mappen finder du en fil der hedder noget med .cvf og for at få cabet ind i toget skal du gå ind i togets eng-fil og finde den linie hvor der står cabview og her skal der henvises til .cvf filen som skal hedde præcis det samme som den der ligger i cabview mappen.

Ang sound så skal du i sound mappen finde to filer der hedder .sms hvor den ene hedder noget med eng.sms og den anden cab.sms.
Ligeledes i togets eng fil finder de to linier der begynder med sound og her skal du se at der der står henvisning til præcis de to filer.

Det bliver lidt triggy hvis mapperne ligger i common.cab og common.snd mapperne i trainset fordi så bliver det en længere linie der skal skrives.

hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem

Antal indlæg: 176
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:

Skrevet af mortenbus, 29/7-2006 17:24 (#6)

Mange tak Erik!

Nu har jeg fundet ud af det.
Brugers avatar
mortenbus

Medlem

Status:

\"\"

Skrevet af 95mira, 30/7-2006 00:53 (#7)

IC3-lyden er ikke længere up-to-date! Da den slet ikke passer til de mange forskellige versioner af IC3, der findes i dag! Desuden er lydpakken en omgang ****, som mange herindefra kan gøre meget bedre
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode: