Marc skrev: Hva' Morten! Ingen orange bemaling? Jeg troede du var mere nostalgisk
Sjovt at du nævner det -jeg har faktisk lige solgt de to orange Eurofima-vogne jeg havde..! Man kan jo ikke have det hele
Det mere nostalgiske klarer jeg med en del 80/90'er typisk materiel fra DB, og lidt fra SNCF.
Marc skrev: Helt klart bedre kvalitet end Roco. Det tør siges. Dog kan den nu være meget sjovt selv at lave detaljer, hvis man har tålmodigheden til det.
Det kan det helt klart. F.eks sad jeg engang og byggede klap-opstigningstrin på jeg ved ikke hvor mange Roco DB vogne i 1:100 (!). I dag er de alle solgt...
Jeg bakser også stadig med smådetaljer og interiører, det er et ganske hyggeligt tidsfordriv
Marc skrev: Dog slår intet den forhandler jeg engang var hos i Litauen, som solgte russiske tog i HO, som han selv havde ombygget. Der var der skam stof på sæderne, og fine små gardiner. Der var sågar lavet et hul under toilettet, som der skal være
Det ærger mig den dag i dag, at jeg ikke fik en vogn med hjem. Helt lovligt var det jo ikke. men de var fandme flotte
Det lyder sq godt nok rimeligt ekstremt..!
eg3104 skrev: Ja det er noget jeg gået glip af, de er godt nok flotte, det må jeg da sige. Hvad så med løbe egenskaberne er de rimelige? Så at du havde en fleischmann IR styrevogn, ligger de lige så godt i sporet som den?
Ja, de kører perfekt! Styrevognen er fra Roco, jeg samler kun exakt 1:87.
eg3104 skrev: Her er lige et par billeder der viser overgangen mellem vogene og derfor jeg helst ikke blander de forskellige fabrikater. (ved godt at det ikke er den bedste kvalitet)
Alle de tre fabrikater du viser er i forkortet 1:100 eller 1:93 målestok, og det har de så haft forskellige bud på hvordan man gør...
Roco og Railtop vognene i Exakt 1:87 kan du godt blande, da de er noget mere nøjagtigt lavet end de forkortede vogne (særligt Märklin og de korte Roco vogne er temmeligt ukorrekte).
Men når nu du allerede samler 1:100 vogne er exaktskala måske heller ikke lige sagen p.t. Det ser jo lidt spøjst ud når man kører med flere forskellige længdemål.
Jeg havde på et tidspunkt en stamme af Roco og Piko vogne fra ÖBB i den moderne bemaling. Det så rimeligt ud sammen, men Piko-vognen var dog lidt anderledes i farverne. Her et billede af dem (fra auktionen da jeg solgte dem ved overgangen til exaktskala):