Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Nedlægges i 2010

Udskriv debat

  Nedlægges i 2010
Skrevet af Sydbanen, 4/2-2009 22:04 (#1)

Hørte i nydheder i aftes at politikerne nu har beslutted at Gedserbanen skal nedlægges i 2010... DESVÆRER. Sad
Brugers avatar
Sydbanen

Medlem



Antal indlæg: 55
Tilmeldt: 23/1-2009
Bopæl: Syd for Næstved
Alder: 28
Status:



SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 4/2-2009 22:32 (#2)

Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af KimEast, 5/2-2009 00:12 (#3)

Tja, problemet er, at hvis Gedser-banen skal bestå på længere sigt, skal der el-drift på strækningen. Vi er inde i en "grøn bølge" , og der er endnu ikke opfundet små atom-reaktorer som motor til togene. Desuden gjorde Fehmern-vedtagelsen sit til at vejen sydpå går den vej ihvertfald tog-mæssigt..

Hygge.
Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 5/2-2009 06:44 (#4)

KimEast skrev: Tja, problemet er,


manglende politisk vilje.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Kojak, 5/2-2009 14:39 (#5)

Det var godt nok ærgeligt.Den kunne kommer under Lollandsbanen og betjenes af skinnebusser.
Må håbe den blir til veteranbane så..
Brugers avatar
Kojak

Medlem



Antal indlæg: 81
Tilmeldt: 22/3-2007
Bopæl: Køge
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 5/2-2009 20:38 (#6)

Berlinbanens berettigelse ligger ikke i den lokale trafik, som blev lukket i 1973, men i visioner om en international trafik.
Hvis blot sporet får lov at ligge, må vi håbe, visionerne kommer.
Ligesom Fehmarn måtte vente på Storebælt, må Nykøbing F-Berlin-ruten måske vente på Fehmarn. Der skal nok blive brug for den.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af knudbe, 5/2-2009 22:38 (#7)

Man kan nok sige at toget er kørt. Der er ingen fremtid for den bane. Hvis ikke behovet er der nu, så vil man ikke opretholde strækningen bare fordi der måske kommer et behov. Og som skatteborger, så vil man vel heller ikke acceptere at der bliver postet penge i noget bare fordi der måske på et tidspunkt mange år frem bliver behov for noget.

Det bedste vi kan håbe er at det ikke bliver tilladt at opføre bygninger der hvor der måske vil blive et behov...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 8/2-2009 08:28 (#8)

Behovet er der såmænd. Men netop på strækningen mellem Nykøbing F og Mecklenborg satser man på at flytte trafikken fra bane til vej. Pengene anvendes til omfartsvej i Nykøbing. Man kunne jo i stedet sende lastbilerne med toget.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af KimEast, 8/2-2009 17:22 (#9)

Lastbilerne med toget?? Hvor skulle de tvinges ombord henne?? Hvis det blev til noget, ville alle da ta direkte over Fehmern-broen !

Hygge.
Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 8/2-2009 18:11 (#10)

Ingen tvang..
For få år siden havde TGOJ faktisk fået en kanal til at køre lastbiler med tog til og fra Rf. Det gik vist i sig selv.
Imidlertid: Hvis du ser lastbilkonvojerne ved færgetræk på E55, når færgen er ankommet til Gedser, ville det være oplagt at få de biler op på fladvogne og kørt med tog. Det skal naturligvis dyrkes nærmere, men vil hæmmes af en skandalisering af Berlinbanen.

TGOJs hjemmeside:
http://www.tgojtr...
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af stigc, 9/2-2009 08:50 (#11)

Og hvor skal de så køres hen ? Nykøbing F. eller Køge eller måske København ?
og dette uden tvang ?
Det er slet ikke lastbilerne der skal flyttes over på tog, det er selve godset (transit-gods),
der skal flyttes, og så skal det gods der skal bruges i DK, omlades på nogle centrale pladser i danmark..
mens gods til Sverige /Norge forsætter på tog igennem DK..
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 9/2-2009 09:00 (#12)

Gods skal derhen, hvor det skal. Det véd afsender og modtager.
Det er den opgave, jernbanen skal kunne klare. Fint, at du udbygger mine tanker.
Da der allerede mangler godstogskapacitet mellem Drogden og Padborg, så haster det med at tage Berlinbanen i brug.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af stigc, 9/2-2009 13:43 (#13)

Prøv at overbevise fragtselskaberne om at det er godt med gods på bane,
der skal tvang til ellers gør de det ikke, en af de vægtigste grunde for ikke
at gøre det er at det tager længere tid at få varene frem end hvis det køres
på lastbil, og nej jeg tror ikke Gedser/Rostock får jernbane transport igen,
det vil blive Fehmarn-sund forbindelsen der vil blive prioriteret i den sammenhæng.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af KimEast, 9/2-2009 18:54 (#14)

Og den mængde lastbiler der er ved hvert færgetræk i Gedser, det stopper jo når Fehmern forbindelsen er der. At der går nogle år endnu, må dem der bor dernede så finde sig i Sad

Uhygge.
Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af hkp, 9/2-2009 19:11 (#15)

Er der ikke stadig masser af lastbiler der vælger Århus - Kalundborg? Det kan vel sammenlignes med Storebæltsbroen?
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 9/2-2009 21:19 (#16)

Man kan være tilbøjelig til at give flere af jer ret i, at Berlinbanen er tabt. Det er så sket på småpragmatiske begrundelser.
Men mulighederne for at gennemføre visioner for godstrafik og international persontrafik på banen Nykøbing F-Væggerløse-Neustrelitz er større, hvis banen holdes intakt.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af KimEast, 9/2-2009 21:29 (#17)

Ikke nok til man valgte at forlænge motor-trafik-vejen fra lige øst for Viskinge og helt til Kalundborg. Planen var oppe allerede i 60'erne, da man gik igang med den øvrige del mod øst.. ,men er aldrig ført ud i livet. Grunden var osse, at der liiige kom en rute mellem Sjællands Odde og Ebeltoft. Nu udvider man den vej op i Odsherred istedet for.. ak ja.. Sad

Hygge.
Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 9/2-2009 21:32 (#18)

Danmark har for mange småforkølede sognerådspolitikere til at det lader sig gøre at få en ordentlig sammenhængende trafikplan.
Og når der endelig er tilløb til noget, er der altid nogle, der vil argumentere for, at det helst skal være dårligt.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 10/2-2009 18:38 (#19)

Her er nogle visioner at koble sammen:
Lastbiler med tog fra Syd- og Mellemeuropa over Væggerløse til Køge:
http://www.dagbla...LE_NYHEDER
Når man kan køre lastbiler med tog over alperne, kan man også gøre det over Østersøen.
Og vej E55 er snart værre end Brennerpasset.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:



SV: Nedlægges i 2010
Skrevet af Tramconsult, 11/2-2009 10:20 (#20)

Her er nogen, der har mod til at prioritere jernbaneudvikling forud for veje:
http://www.tu.no/...199225.ece
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Halloween Night 2010 Special Scenarios 2 20-03-2011 18:19
Vinter 2010/11 Real-Life-Tog 3 12-02-2011 14:36
PÃ¥ Sporet Af 2010 Snik-Snak 3 28-10-2010 22:45
VLV-Lübeck på Sydjyllands rundfart 3-7-2010 Real-Life-Tog 1 28-05-2010 14:01
VLV Lübeck på DK-Tur 3-7-2010 Real-Life-Tog 1 14-05-2010 13:35
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: