Man skulle vente rigtig mange år, før en 3.parts lavede MSTSBin, som gjorde programmet mere brugbart. Det løste dog ikke mange af de basale fejl, som der er i MSTS. Og så er der ikke udviklet på MSTSBin i et par år efterhånden. Og Microsoft stoppede support af den, næste før den var udgivet. Og så kan installation på ruter og materiel være et større kapitel, indtil man lærer det.
Det er ikke noget større problem at konverter en gmax fil til et af de andre formater, som er understøttet af RW. Så kan man arbejde videre med modellen eller exportere direkte til RW derfra. Men det kræver den samme vilje, som der var, da MSTS udkom. Fordi jeg tror da ikke, at alle som byggede til MSTS i starten vidste alt om programmet og de programmer som som skulle bruges til at udvikle materiel.
Trainz har været fremme i rigtig mange år efterhånden, men som Knud er inde på, så tror jeg ikke, at der findes en dansk rute til den. Og personligt gider jeg ikke køre på en fiktiv rute. Desuden synes jeg, at efter så mange år, så får den stadig meget lidt omtale i forhold til MSTS og RW.
Jeg tror ikke, at alle nogensinde bliver enige i et forum, uanset om det gælder tog-simulatorer, biler eller farven på blå
Så mit råd til kran_pind må være, at du må lave en undersøgelse selv. Se hvilken grafik du bedst kan lide. Undersøge hvilket materiel og ruter du kan få til de forskellige simulatorer. Og så ud fra det, så beslutte dig for, hvad DU ønsker. Desuden er det ikke ulovligt at eje begge to
MSTS kan fåes for under kr. 100 og RW kører lige nu et tilbud på program og ekstra materiel for 23 Euro (ca. kr. 175)
Bab