Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
NYT NYT

Udskriv debat

NYT NYT
Skrevet af , 25/2-2005 03:26 (#1)

Hvad tror de kære togfolk jeg nu har puslet med ?

Den prøvekøres lige nu og indtil videre lover det godt.

Bjarnek

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: NYT NYT
Skrevet af BlackChart, 25/2-2005 08:24 (#2)

Ti lforveksling kunne farverne på dørene indikere et litra ET (Öresundstog)
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af BlackChart, 25/2-2005 08:25 (#3)

Men HVIS det er en ET, er der så ikke noget med at der er en lavgulvsvogn i sådan en stamme, eller forveksler jeg et eller andet??
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Jørgensen, 25/2-2005 09:14 (#4)

Du har ganske ret Morten. Øresundstogene har en midtervogn med lavgulvsdel med et dørparti i hver side. Over bogierne er der derimod almindelig højgulv.

Med venlige Øresundstog-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af Holbrook, 25/2-2005 09:17 (#5)

Et billede af midtervognen:
http://tog.holbro...180050.jpg
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert

Antal indlæg: 1657
Bopæl: Ballerup
Alder: 37
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Redigeret af , 25/2-2005 09:18

Skrevet af BlackChart, 25/2-2005 09:17 (#6)

Og så vil jeg da synes at det var synd for dig at du laver det Wink
Her er noget der er blevet puslet med igennem nogen tid bagom noget af alt det andet jeg har rodet med...

Bogierne passer godtnok ikke, da ET har seperate bogier og ikke fælles som IC3 og IR4...

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af BlackChart, 25/2-2005 09:19 (#7)

Ellers skulle det arbejde jeg har lavet jo også være spildt, og sådan noget HADER jeg bare Wink

Planen var den den skulle uploades her til sitet i løbet af weekenden da den sådanset er færdig nu...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af , 25/2-2005 17:57 (#8)

Jeg kan forstå at det jeg har pudslet med her konflikter lidt med hvad andre også pudsler med. Det er da ikke min mening at komme andre på tværs men jeg havde jo ingen viden om at der var en på vej.

Det kunne jo så være rart med en kategori her i forumet hvor man kan læse hvad andre er i gang med, så kunne det undgås at man sidder og roder med det samme. Så kunne man jo eventuel samarbejde i stedet.

Jeg roder med det fordi jeg kan li det.

( skrinlægger dette project indtil videre )

Bjarnek
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Mikkel, 25/2-2005 19:31 (#9)

Jeg hae også lavet en udgave
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger

Antal indlæg: 844
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!

Skrevet af Mikkel, 25/2-2005 19:43 (#10)

Fandt ligde billederne af den

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger

Status:

Jeg er blå til jeg dør!

Skrevet af Thomas_, 25/2-2005 21:11 (#11)

Ja, i må meget undskylde, men sådan noget som det der, er en af grundende til at peter og jeg i sin tid lavede de regler om vores materiel som vi nu gjorde.

Det er i mine øjne dybt godnat at repainte en model af et Öresundstog over en IR4.. De to tog har absolut intet tilfælles, ud over at de er elektriske.

Det viser bare endnu en gang, at mange af de danske MSTS brugere er totalt lige glade med om modellen er korrekt eller ej, bare det er en kasse med nogle farver der ligner, så er alt fryd og gammen..

Det her skal ikke forståes som en dårlig kritik af dit arbejde, for det vil jeg ikke kommentere, jeg kan bare ikke forstå folks holdning til det..

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Antal indlæg: 1877
Status:

Skrevet af BlackChart, 25/2-2005 21:15 (#12)

Det har ikke noget som helst at gøre med at vi er ligeglade...

Har du måske et forslag til en bedre model vi kan bruge til at lave Ã-resundstog på??
Som det ser ud nu er IR4 det bedste alternativ, so be it...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Thomas_, 25/2-2005 21:23 (#13)

BlackChart skrev: Det har ikke noget som helst at gøre med at vi er ligeglade...

Har du måske et forslag til en bedre model vi kan bruge til at lave Ã-resundstog på??
Som det ser ud nu er IR4 det bedste alternativ, so be it...

Set med mine øjne er folk lige glade.. Hvis folk ikke var ligeglade, så ville de acceptere at der ikke var noget öresundstog at køre med. Det er kun et spørgsmål om, om folk vil have noget korrekt tog at køre med, og det mener jeg ikke folk er interesseret i, når man kan tage til takke med sådan en model.. Smile

Det er en af grundende til at jeg ikke gider beskæftige mig med MSTS mere, for hvorfor sidde og bruge mange timer på en model, hvis folk bliver lige så glade for en anden der har samme farver, men ikke er 3D mæssigt korrekt ?

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Status:

Skrevet af BlackChart, 25/2-2005 21:29 (#14)

Folk vil MED garanti foretrække en rigtig model, det vil jeg da i hvert fald, men eftersom der ikke er nogle der er ved at bygge en rigtig model ej heller har planlagt det så må man jo bare tage til takke med det man nu kan lave...

Og bliver det på bekostning af at modellen ikke er 100% rigtig, så synes jeg det er helt fint...

Et plus er jo at aktiviteter kan blive lidt mere realistiske ved at der pludselig bliver et "Öresundstog" til rådighed...

Hvor end jeg gerne ville, så kan jeg ikke bygge en mere korrekt model, da jeg ikke kan finde tegningerne til det...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Thomas_, 25/2-2005 21:38 (#15)

BlackChart skrev: Folk vil MED garanti foretrække en rigtig model, det vil jeg da i hvert fald, men eftersom der ikke er nogle der er ved at bygge en rigtig model ej heller har planlagt det så må man jo bare tage til takke med det man nu kan lave...

SÃ¥ du giver mig ret i at folk er ligeglade.. Smile

BlackChart skrev:
Et plus er jo at aktiviteter kan blive lidt mere realistiske ved at der pludselig bliver et "Öresundstog" til rådighed...

Nej BC, det er forkert, det er aktiviteter med en ommalet ER.. Wink og absolut ikke et plus.. Der er så mange ting der er forskellige på de to tog, så det er næsten er synd at bruge en ER som en ET..

Prøv f.eks at se her:
-Et sæt ET er 78,9m (det 3 vogne), et sæt IR4 er 76,5m (det 4 vogne), altså vil et ET sæt dannet fra IR4 være rundt regnet 20m for kort.
-IR4 har fællesbogier, det har ET ikke
-IR4 har en strømaftager på styrevognen, og en på mellemvognen, ET har begge på mellemvognen
-ET har et karakteristisk knæk midt på vognsiden, IR4 er afrundet
-ET har displays over dørene, disse går rent faktisk udfra vognsiden, så de kan ikke bare males på

Gummisvulsten går markant længere ned på IR4, hvilket også gør at:
-IR4 har et indhak i gummisvulsten for at gøre plads til kobling, det har ET ikke
-IR4 er godt 15cm bredrere end ET
-ET har hovedstrømkablet liggende oven på taget, på IR4 er det skjult

Find selv flere forskelle.. Smile

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Status:

Skrevet af BlackChart, 25/2-2005 21:46 (#16)

Som sagt tidligere i det her topic: Har du en bedre model??

Hvis ikke, så synes jeg den her diskution er lidt omsonst...Der har flere gange været spurgt efter et ET eller et repaint til ET, og det her er altså udkommet af den efterspørgsel...Grin

Hvis du gerne vil have en mere korrekt model, så find tegningerne til mig, så skal jeg med glæde lave den rigtige... Wink
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 25/2-2005 22:53 (#17)

Nu må I ikke komme om at slås Shock
Jeg har efterspurgt Øresundstog til den aktivitet jeg er i gang med. I øjeblikket kører der bare nogle IC, fordi der ikke er andet.
Jeg kan (endnu) ikke selv lave modeller, så jeg er taknemlig for at der er nogen der overhovedet gidder at lave noget der ligner.
På den anden side, så er jeg da heller ikke ligeglad. Selvfølgelig vil jeg foretrække den "ægte vare", men her i tilværelsen er man altså nødt til at gå på kompromis en gang imellem. Så hvis der er noget der ligner næsten vil jeg hellere bruge det end at undvære, men hvis der senere kommer noget der enten "er" eller "ligner mere" vil jeg skifte det ud.
PS! I øjeblikket er der tale om trafik, så hvis der også kom nogle AI-filer... Please???
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Mikkel, 25/2-2005 23:23 (#18)

Thomas thomas thomas

For det førte da modellen blev lavet skrev jeg hvilke fejl der var
For det andet Lav dog selv en 3D Model der passer hvis du hgar så ondt i R.V.E. over Repaints
For det trejde Hvad ville du ellers have der skulle laves til ET måske Ic3 eller bedre en Tysk ICE
For det fjerde Se foresten ligde FORUM regler da dine indlæg godt kunne trænge til at kende dem der er 1 men den er brudt 2 gange

Ordchikane af hinanden bør holdes i privatbeskeder
Hold god takt og tone
Opfordring til ulovligheder, er ikke velset (bortvisning)
Ens personlige mening om andre personer holdes i privatbeskeder
Mudderkastning er ikke velset (advarsel) - Mudderkastning er hvis man nedgør andre og deres meninger... DEN HAR DU BRUDT 2 GANGE
Indlæg bør skrives med et ordvalg så de ikke virker stødende og / eller nedladende

Som en selvfølge toleres dobbeltgængeri ikke

Overtrædes ovenstående er det ligmed en advarsel
1 advarsel og derefter er det bortvisning

For det femte kan du så ikke være ligde glad med hvad vi andre vil køre med jeg syntes at ET er et flot tog fint jeg laver en RePaint der ligner det men som sagt lav en ny 3D model og du vil høre og Juble

Det var min Mening om ET Sagen
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger

Status:

Jeg er blå til jeg dør!

Skrevet af 95mira, 25/2-2005 23:32 (#19)

PÃ¥ visse punkter vil jeg give Thomas ret!

Der er mange ting, der ikke ligner hinanden ved de to tog. Og jeg synes ikke et repaint af ER til ET ville være oplagt til playertog i aktivitetsbrug. Men som ai, er det en god løsning, da det er et tog man mangler på alle aktiviteter der berører Københavns Hovedbanegård. Og om toget er 20 meter for kort, og om der mangler det ene og det andet, betyder ikke så meget til ai-brug, men til player-brug synes jeg det betyder mere. Smile
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af Thomas_, 25/2-2005 23:38 (#20)

Mikkel skrev: Thomas thomas thomas

For det førte da modellen blev lavet skrev jeg hvilke fejl der var
For det andet Lav dog selv en 3D Model der passer hvis du hgar så ondt i R.V.E. over Repaints
For det trejde Hvad ville du ellers have der skulle laves til ET måske Ic3 eller bedre en Tysk ICE
For det fjerde Se foresten ligde FORUM regler da dine indlæg godt kunne trænge til at kende dem der er 1 men den er brudt 2 gange

For det femte kan du så ikke være ligde glad med hvad vi andre vil køre med jeg syntes at ET er et flot tog fint jeg laver en RePaint der ligner det men som sagt lav en ny 3D model og du vil høre og Juble

Det var min Mening om ET Sagen

Hvorfor hidser du dig sådan op ? Så vidt jeg ved, har jeg ikke overtrådt forumreglerne nogle gange, og jeg har skrevet sammen med BC, så mon ikke han ville have irettesat mig hvis jeg havde gjort det.

Desuden mener jeg da stadig jeg har lov til at skrive, at jeg ikke syntes modellen er korrekt, da den bliver lavet på en model der overhovedet ikke ligner. Det er ren og skær ytringsfrihed.. Smile

Jeg mener ikke at ET skulle repaintes over hverken IC3 eller en tysk ICE, da der ikke er nogle af dem der ligner.. Smile

Det er sjovt nok, lige så snart der er noget negativ kritik, så himler i op alle sammen.. Hvorfor det ?

MVH
Thomas H
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode: