Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Inst. af tog og aktiviteter

Udskriv debat

Inst. af tog og aktiviteter
Skrevet af Dingo, 9/9-2006 11:52 (#1)

Hej med Jer

Sidder her og bliver lidt småirritabel over det besvær som følger med hver gang man skal køre en ny aktivitet til en given rute.
Der skal jo bruges materiel til aktiviteten, og har man det ikke lige, skal det jo så downloades og installeres. Fint nok.
Og det er her min galde begynder at simre en anelse.
I nogle tilfælde skal der sørme også installeres diverse alias for at skidtet kører. Så skal man lige slette dit og kopiere dat hvorefter man så også lige skal ordne dyt og flytte dåt.

Alt dette besvær bare for at spare en anelse plads. Nogen synes selvfølgelig at det er alletiders, ellers var det jo nok ikke blevet lavet.
Men som I nok kan regne ud, synes jeg at det er irriterende og tidskrævende osv.

Sjældent virker det hos mig, medmindre et installationsprogram klarer det for mig.
Så vil gerne frem til, at laver man den slags finurligheder med sine kreerede addons, at man så enten kører det ind i et installationsprogram eller også laver en readme som er til at forstå for typer som jeg, som ikke sidder hver dag og roder med MSTS.
Det vil immervæk gøre det lidt sjovere og nemmere, at kunne køre nye aktiviteter uden 17 fejlmeddelelser og nedbrud.

Ligeledes synes jeg også at det kunne være en idé, hvis man kunne blive enige om ET pakkeprogram - helst winzip for mit vedkommende.
Jo mere enkle tingene er, jo nemmere og hurtigere er det at komme igang.

Ja så kom jeg af med lørdagens galde uden at det gik ud over konen. Smile
Og håber da at nogen kan se en mening med mit indlæg, så det måske medfører en forenkling af tingene.

God weekend til alle. Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

SV: Inst. af tog og aktiviteter
Skrevet af caa, 9/9-2006 12:32 (#2)

Hej Mads. Man kan jo også vende det om, og sige at det er jo kun en gang at skal downloade det, Grin og så holde downloaden vedlige, i starten da jeg starte op, downloadet jeg alt fra de danske sider, og har siden veligeholdt det, dvs. downloader alt det nye der kommer, så er jo lidt på forkant med aktivteterne. med hensyn til zip / rar mener jeg ikke det er det helt store problem at man har begge programmerne liggene.
Nå du så har installeret dine tog- vogne, så kør programmet conbuilder, det finder evt fejl i dine tog/vogne, det er godt nok et f...... arbejde, havde selv ca. 500 - 600 fejl da jeg startet med at bruge conbuilder, med afsatte til sidst et par aftener, så det er helt fri for fejl. Grin
Men der er jo glæden ved MSTS Grin Grin arbejde først siden fornøjelser,
det er stadig med store fornøjelse at køre tog til tiden Wink , især med alt det danske der findens nyt som gammelt. God weekwnd Grin hilsen Caa Grin Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet

Antal indlæg: 398
Alder: 53
Status:

Skrevet af jraaby, 9/9-2006 13:15 (#3)

I can understand the frustration. I used to download an activity, hoping to drive it the same day. But then it took 3 days to find everything I needed to run it Sad. But I agree with Caa, you do need to keep your MSTS database up to date Wink.

But from a developer's perspective, it is very difficult to keep up to date when lots of files change location or a deleted, which has happened a lot since 2004. One activity may be ready for beta testing, and then 50 consists need to be updated because downloads have been deleted from the internet. Maybe the only solution is to make your own activities, using the trains you have installed yourself, but then there's less fun for everyone who can't work out the Activity Editor etc...
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger

Antal indlæg: 888
Alder: 36
Status:

Skrevet af Anonym Bruger, 9/9-2006 19:46 (#4)

Jeg kan heller ikke få det halve til at virke så det kunne være smart at have en download helper ligesom auran hvor toget/ruten eller hvad man nu downloader kommer automatisk ind i programmet. Men jeg ved godt at der er umuligt at lave men det kunne være smart.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

Skrevet af BlackChart, 9/9-2006 20:28 (#5)

Hmmm...Det er nok ikke helt umuligt at lave, det vil tage nogen tid, ja, men det er absolut IKKE umuligt at lave Smile
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af Anonym Bruger, 9/9-2006 20:34 (#6)

Nå okey men nu er jeg ikke helt inde i det med filer osv. Hvis man havde en "Download Helper" var det også nemmere for nybegyndere.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Status:

Skrevet af BlackChart, 9/9-2006 20:50 (#7)

Det er somsagt ikke umuligt...

Det vil dog kræve en pæn sjat arbejde da der ville være noget der skulle koordineres med andre sites også, da det ellers kun ville være ting fra et site der kunne køres ind i systemet...

At bygge det til Tog-Sim.dk ville være relativt let, det "sjove" kommer når sites som the-train.de, train-sim.org og lign. sites skal med ind i systemet...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Anonym Bruger, 9/9-2006 21:00 (#8)

ja det kunne være rigtigt godt at have "Download Helper" på alle de store sider.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 9/9-2006 21:56 (#9)

Ja så slipper brugerne jo for at skulle gøre noget selv ikk' ? Grin Grin Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af BlackChart, 9/9-2006 22:53 (#10)

andersj skrev: ja det kunne være rigtigt godt at have "Download Helper" på alle de store sider.

Det tvivler jeg på nogensinde ville ske...

Muligvis ville det kunne arrangeres at de danske sites samles om en eller anden form for "download helper" men alle sites i hele verden?! Nej, det tror jeg absolut ikke vil ske, nogensinde...

Noget helt andet er også hvor meget tid man skal ligge i det, der er jo en ny sim på vej, og ingen ved endnu hvordan udvidelser til denne distribueres...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Anonym Bruger, 10/9-2006 08:29 (#11)

Okey jeg overdrev da jeg skrev alle sites så jeg mener de danske sits det kunne være godt.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Status:

Skrevet af jraaby, 10/9-2006 12:05 (#12)

@BlackChart:
When you say "download helper", do you mean a database of eng/wag files and their respective downloads?
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger

Antal indlæg: 888
Alder: 36
Status:

Skrevet af BlackChart, 10/9-2006 12:19 (#13)

Jeg mente noget i stil med at systemet finder ud af hvilke ENG/WAG filer der skal bruges til en aktivitet, og sammenholder med hvilke ENG/WAG filer der er i de forskelllige materielpakker...

Derudover skal den så kunne "analysere" hvilken rute en given aktivitet er til og sikre sig at denne rute er installeret på brugerens PC...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Spring til debat:
Lignende emner