Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
En lille bøn - oprydning i MY

Udskriv debat

En lille bøn - oprydning i MY
Skrevet af knudbe, 9/11-2006 22:38 (#1)

Jeg har en lille bøn til materielbyggerne som går ud på om ikke det er ved at være tid til en oprydning i de mange MY der ligger i downloadområdet.

Der er en masse som ligger i 2 versioner. Nogle ligger i 3, og vist nok også i 4 forskellige versioner af det samme lok.
Det gælder også MY-pakker, hvor der er 2 versioner af samme pakke (en førsteversion og en v2.)
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: En lille bøn - oprydning i MY
Skrevet af Dingo, 10/11-2006 15:19 (#2)

Hej Knud.

Det var dog et af de bedste forslag jeg længe har hørt. Jeg vil måske endda gå så langt som til at sige hele downloadsektionen. Men det er selvfølgelig en stor opgave.
Tilslutter mig hermed Knud's aftenbøn. (lad os alle bede)
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af togdrengen, 10/11-2006 15:29 (#3)

Hej Knud og Mads

Ja, jeg giver jer ret. Ikke for at det skal gøres med det samme, men hvis man faktisk ser på det, er der lidt rodet. Men burde det ikke være nemmere bare at redigere et fil i Download sektionen?
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af Dingo, 10/11-2006 15:37 (#4)

Tjoh det ku' måske også være en løsning, men det har jeg ikke lige så meget forstand på. Så mon ikke vi skal høre BlackCharts mening om det?
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af , 11/11-2006 11:23 (#5)

knud du er inde på noget af det rigtige med at fjerne noget af det gamle Wink MEN så kommer der bare et nyt problem "hvorfor er lige de toge til min aktivitet fjernet "dem spørgsmål vil der komme mange af i fremtiden så jeg tror at det er derfor at morten har valgt at lade dem alle blive for at undgå alt det bævl med at de mangler lige til en aktivitet Grin
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af knudbe, 11/11-2006 11:51 (#6)

Selvfølgelig vil det give nogle spørgsmål undervejs, men med den alder de pakker har nu så vil det undre mig meget hvis ikke der vil være mange andre fejl i sådan en aktivitet Wink

Men min opfordring var også blot ment som en sådan - bare så man lige fik kigget det igennem og vurderet... og måske samtidig opdateret hvis det var nødvendigt, f.eks. til at understøttet MSTSbin hvis ikke det gør i forvejen.

Jeg kunne godt bruge nogle MSTSbin-understøttede MY Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 11/11-2006 13:28 (#7)

HEC har, "for en gangs skyld" Wink, fat i den lange ende her Smile
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af TorbenD, 12/11-2006 00:50 (#8)

Det gælder desværrer ikke kun MY. Også Ruter/aktiviteter. Der ligger mange aktiviteter om ikke kan bruges merer fordi der bliver lavet mange SAMPEK af det forskellige materiel.
TorbenD
PS. MEGET TRÆT AF OG BLIVE SMIDT AF NÅR DER SKRIVES MEGET. Har desværre ikke lejlighed til og uddybe mine synspungter
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Antal indlæg: 137
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

Skrevet af knudbe, 12/11-2006 02:00 (#9)

Dingo skrev: Tjoh det ku' måske også være en løsning, men det har jeg ikke lige så meget forstand på. Så mon ikke vi skal høre BlackCharts mening om det?

Min opfordring gik ikke på at tog-sim.dk skulle rydde op. Det jeg tænkte på er om ikke de som i tidens løb har uploadet forskelligt også en gang imellem kiggede på hvad der lå, og så foretog en vurdering.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 12/11-2006 10:18 (#10)

Heh, Knud, det kan du lige så godt opgive...
Jeg har forsøgt at få dem der har lavet noget til at kigge deres ting igennem af og til, og lige give besked om hvad der ikke længere virkede...

Men har kun hørt fra en eneste person, så tvivler på at det nogensinde vil ske...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 12/11-2006 12:00 (#11)

Tjah, det er jo ærgerligt. Men nu har jeg da hejst et lille flag, så må man bare håbe at nogen ser det - så kan vi altid se om der kommer nogen reaktion Wink
I hvert fald kan man sige at hvis man opgiver helt på forhånd og ikke nævner det, så vil der slet ikke ske noget.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 12/11-2006 13:53 (#12)

Hej.....

som HEC siger at der vil komme sådanne spørgesmål er nok rigtig nok..... men hvis det er den tråd jeg skrev som HEC har hentydet til.... så er det lidt andet end bare lige det ene spørgesmål der ligger i den tråd.....
det var lidt pga... når eller da jeg arbejde med Aktiviteter så koncentere jeg mig ikke så meget i hvad der skrives i forum.... men det er åbenbart en ting man skal... da der er nogen her i forummet der godt kan lide at diskutere

(hvilket der ikke er noget ivejen med, men at der så er nogen der der går hen og bliver meget, meget uvenner og fjerne sine ting fra sidderne, pga noget den anden person sagde... det er det jeg hentød til jeg ikke synes er sjovt at skulle arbejde med...)

men som Aktivitetsbygger er det ikke helt så sjovt hvad man evig og altid skal lede efter nye tog og togsæt til at erstatte med.... fordi alle bliver uvenner med hinanden over noget de siger til hinanden.... derfor blev jeg nok en smule sur over dette da jeg allerede havde haft en rimlig dårlig dag og så lige det med at man fjernet matriel som var meget brugt i den aktivitet jeg var ved at rette og lave nyt af.....

har normalt ikke noget imod det... man må bare finde ud af noget andet.... men hvis man hele tiden skal erstatte matriel i en aktivitet og så den aldrig kommer ud og bliver brugt af brugerne fordi man hele tiden skal opdagtere den med nyt og ændret matriel...

så Kører man rimlig hurtigt træt i det....

jeg syntes bare jeg skulle sige det her da jeg læst HEC snakket om sådanne noget... ved ikke om nogen kan forstå mig i det...

jeg kan godt forstå det knud siger med at der måske skulle kigges på hvilket matriel der er og hvilken nogen der skal værer der.... for det går også meget hurtigt galt hvis der nu er 3 Versioner af My'erne, 3 Versioner af ME ( Fx. ) eller hvad der nu skulle værer..

det var sådan set det jeg ville sige lige sådan
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af lbr40, 12/11-2006 14:54 (#13)

Hvis jeg må komme med en kommentar til dette emne, så må den være denne:
Jeg har for længst totalt opgivet at lave aktiviteter til danske, såvel tyske ruter, da det er et cirkus uden lige at finde passende materiel til dem. OK, materiellet er der, men så mangler der måske et common cab eller ditto sound.
Hvis man nu ryddede lidt op i DL-sektionen, og dermed sparrede plads, så kunne der være plads til disse cab- og sound-filer sammen med det pågældende materiel. Jeg kan forestille mig, at det giver store problemer at opdatere en aktivitet på lang sigt, hvis disse filer ikke er samlet med materiellet. Ikke mindst for nye train-simmere, der måske opgiver ævret. Det må derfor være helt klart at gøre det så nemt som muligt for alle.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af BlackChart, 12/11-2006 14:57 (#14)

Grunden til at jeg bl.a. har valgt at ligge common cab op for sig selv til f.eks. MY og MX er NETOP at spare plads...Det er 10 - 12 MB ekstra til hver enkelt lokomotiv hvis ikke det lå for sig selv...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 12/11-2006 17:45 (#15)

Jeg synes ikke at der er noget i vejen for at bruge fælles cab og lyd. Mange er trods alt helt ens.

Problemet er nok større hvis der er forskellige personer der udvikler tingene. En der laver lyd, en anden der laver cab og en tredje ... som så hver især uploader tingene og derefter fjerner noget igen. Så er der nemlig et problem.
Man kan vel sige, at common-filer aldrig må fjernes, men kun opdateres...

Men hvis nu der ligger en rød/sort MY version 1 og en så laver en rød/sort MY version 2, kan man så ikke finde ud af at version 2 så blot overskriver version 1-.eng-filerne og man så fjerner version 1?
Det ved jeg nok at man ikke kan sige som noget 100% generelt, man kan det tilstræbes?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 12/11-2006 19:13 (#16)

Det kan det sagtens, Knud, men der er bare nogle der mener at de absolut SKAL have andre navne, men på det punkt er jeg helt enig med dig...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Spring til debat:
Lignende emner