Hejsa
Lorenz Birkedal (lbr40)
Men dér hvor "tråden" knækker for mig er at pynte ruten med træer, huse, veje o.s.v. meter for meter. Det er for mig et kæmpe arbeje, når det skal gøres ordentligt. og hvor det skal ligne noget, der kan bruges.
Jeg vil give dig fuldstændig ret Lorenz, det arbejde er det mest møjsommelige at komme igennem, og jeg går også med lette trin igennem ruten.
Jeg kommer fremad, meter for meter, dog har jeg så valgt at springe lidt i ruten, for den den måde, at finde lidt afveksling i opbygningen. Jeg sidder nu og venter på lidt byfornyelse, idet jeg har en til at lave lidt boligindretning, så de store byer lettere kan fremstå fra alle side.
Man kan jo godt bruge Backdrops, som ren og skær er baggrundsbilled, men går man 1m for højt op i luften, ja så er det tomt bagved, og der hvor sporene er højere en landskabet får man ikke et pænt syn, derfor vil færdige huse være at foretrække.
Nå men iøvrigt er guiderne og denne en god ide. Des bedre detaljeret de er og
ikke for meget læsning, des bedre kan de forstås og læres af.
Men også som Erich fortalte.
Men generelt vil jeg sige at du skal gøre dig dine egne erfaringer med sporlægning. Der findes så mange forskellige sporstykke i MSTS orignal alene, at det næsten vil være en umulig opgave at lave en guide der omhandler lægningen af disse spor alene, og det bliver først hel vildt hvis du bruger Xtracks. Så derfor, prøv og prøv igen selv om det går galt. Lav en lille testrute til at øve dig på, og husk at øvelse gør mester.
Er så sandt som det er sagt. Man laver mange fejl som starter, men lærer tilgengæld også af det. En ting skal man altid uanset hvad huske.
Backup-Backup-Backup
Uden det kommer man slemt tilskade, for der vil helt sikkert dukke noget op, og så er det godt med det gemte.