hkp skrev: Efter at du lige lagde disse billeder ind, blev jeg lidt nysgerrig på strækningen, og også Aabenraa. Også efter at have gennemlæst den glimrende pjece vedrørende Slagelse - Næstved banen:
http://www.slagelse-naestved.dk/filea...ed_web.pdf
Haderslev, Vojens, Rødekro og Abenraa er da alle store byer. Nogen der ved om der er lavet tilsvarende grundarbejde for de 2 strækninger for at få genetableret jernbanedrift? som der er lavet ved Slagelse - Næstved banen?
MVH
Hans
BDK har fremsat følgende tal for Folketingets trafikudvalg, ved indsættelse af passagertog på strækningerne.
Haderslev: 0,2 - 0,6 mio rejsende pr år.
Aabenraa: 0,1 - 0,5 mio rejsende pr år.
Hvad angår sporet til Aabenraa havn, undersøges det om det er rentabelt at genetablere havnebanen. Aabenraa havn er positivt indstillet såfremt det er fysisk og økonomisk muligt.