Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Haderslev By Station april-2009

Udskriv debat

  Haderslev By Station april-2009
Skrevet af ADU, 26/4-2009 19:44 (#1)

Sådan så det ud ved den gamle Haderslev By Station den 24. april 2009.
Signaler står endnu ved perron.
Jeg kan huske når en MO + Cls eller lignende "drønede" frem og tilbage dagen lang til Vojens.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:



SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af hkp, 26/4-2009 20:29 (#2)

Efter at du lige lagde disse billeder ind, blev jeg lidt nysgerrig på strækningen, og også Aabenraa. Også efter at have gennemlæst den glimrende pjece vedrørende Slagelse - Næstved banen: http://www.slagelse-naestved.dk/filea...ed_web.pdf

Haderslev, Vojens, Rødekro og Abenraa er da alle store byer. Nogen der ved om der er lavet tilsvarende grundarbejde for de 2 strækninger for at få genetableret jernbanedrift? som der er lavet ved Slagelse - Næstved banen?

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af ADU, 26/4-2009 20:49 (#3)

M.h.t. Aabenraa (med to a i begge ender) er der drift med skinnecykler på en del af strækningen i sommerhalvåret.
Alle havnespor er fjernet eller sløjfet, så det er kun muligt at køre over den gamle hovedvej og ca. 200 på den anden side.
Den gamle stationsbygning er i privat eje og bruges til kunstudstilling og er i øvrigt nydeligt restaureret.
Perronen er der stadig og et par læssespor, samt et krydsningsspor. Men der må ikke køre normal togdrift på strækningen.
Jeg kan forestille mig at den sidste rest af tilkørslen til havnesporet fjernes af hensyn til vejomlægninger.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af hkp, 26/4-2009 20:50 (#4)

Er der nogle der ved om man kan finde passagertal for busserne i det område nogle steder?
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af J.C, 26/4-2009 21:11 (#5)

hkp skrev: Efter at du lige lagde disse billeder ind, blev jeg lidt nysgerrig på strækningen, og også Aabenraa. Også efter at have gennemlæst den glimrende pjece vedrørende Slagelse - Næstved banen: http://www.slagelse-naestved.dk/filea...ed_web.pdf

Haderslev, Vojens, Rødekro og Abenraa er da alle store byer. Nogen der ved om der er lavet tilsvarende grundarbejde for de 2 strækninger for at få genetableret jernbanedrift? som der er lavet ved Slagelse - Næstved banen?

MVH
Hans


BDK har fremsat følgende tal for Folketingets trafikudvalg, ved indsættelse af passagertog på strækningerne.

Haderslev: 0,2 - 0,6 mio rejsende pr år.
Aabenraa: 0,1 - 0,5 mio rejsende pr år.

Hvad angår sporet til Aabenraa havn, undersøges det om det er rentabelt at genetablere havnebanen. Aabenraa havn er positivt indstillet såfremt det er fysisk og økonomisk muligt.
Brugers avatar
J.C

Meget øvet



Antal indlæg: 401
Tilmeldt: 18/5-2006
Bopæl: Løjt Kirkeby Ved Aabenraa
Alder: 52
Status:

J.C

SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af Marc, 26/4-2009 21:13 (#6)

Havde også lige et fra før den blev helt overgroet


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:


SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af hkp, 26/4-2009 21:21 (#7)

Det er godt nok et stort spænd de er kommet frem med. Men når man ser at Østbanen har 0,8 på et år og har 7 togsæt, (som jeg lige husker det), og det overstiger dette jo nemt hvis man tager deres maks... Og med de tal de har for sporfornyelse, signaler, perroner osv i den føromtalte pjece for Næstved - Slagelse, banen, og her er strækningen jo mindre end det halve. Så burde det kunne klares for 200 mill. Ca, og klarkørt til 100 km/t. Sådan siger min hurtige logik lige i hvert fald... Så hvad venter man dog på... suk Sad

Formoder uden at være stedkendt at gymnasie og handelsskole er der både i Haderslev og Aabenraa, og at der er mange daglige pendlere fra Rødekro og Vojens indtil de 2 byer... Og har set at busserne bruger henholdsvis 25 og 15-20 min på de forholdsvis korte strækninger. Ville jo nærme sig en halvering!
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af carlove, 26/4-2009 22:56 (#8)

Ja det bliver aldrig mere som i gamle dage, da jeg var soldat i Haderslev 1950 da kunne man komme med et blandet tog som var damptrukket på en halv soldaterbillet, ak ja' det var den gang man var ung og smuk, nu er man bare "smuk".
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af MY-Fan, 27/4-2009 10:58 (#9)

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde den bystation på Google Maps?
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:



SV: Haderslev By Station april-2009
Skrevet af Anonym Bruger, 27/4-2009 11:25 (#10)

Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Haderslev/Vojens banen Real-Life-Tog 2 12-06-2011 05:17
Trainz 2009 sp4 Generelt 7 13-01-2011 22:08
Priorparken station? Real-Life-Tog 2 22-08-2010 18:50
"Lokomotiv på Viby Station brændte" Real-Life-Tog 5 19-07-2010 11:15
Et times tid på Høje Taastrup station Hjemmesider 7 18-07-2010 13:59
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: