Greforb skrev: Nåeh ok, I see... Så det ville faktisk skulle læsses på en egnet vogn for at kunne indgå som en del af et godstog? Hvorfor tænker man bare ikke ret langt når man laver sådan nogle maskiner? Det virker bindegalt.
Det smarte ved sådan en lille stoppemaskine, er jo netop at den hurtigt kan fragtes frem og tilbage i landet på blokvogn, uden at man er afhængig af lange køreplaner på trælse tider, grundet køretøjets maks hastighed, samt ledige kanaler til langsomme køretøjer.
Pågældende stoppemaskine (Aarsleff Rail stoppemaskine - arbejdskøretøj nr. 70010) har således på små 14 dage effektivt kunne bruges i Aalborg - Holbæk - Aalborg - Padborg - Aalborg - Padborg...
Desuden slipper man for at at indleje dyre stoppemaskiner fra Leonhard Weiss, samt operatører (Contec) til at fragte dem rundt, som Aarsleff tidligere har benyttet sig af.