Det forlyder nu ifølge en australsk kilde at
samtlige forulykkede MZIII'ere bliver transporteret til Australien, og bliver gjort driftsklare. Det er jo lidt af en lettelse at ingen af maskinerne går til grunde på ulykken...
Lidt lokalt MZIII nyt:
Ifølge en Contec-medarbejder i Rail-o-rama forum, er det nu planen at
både MZ 1430 og 1439 skal gøres driftsklare!
Således er der altså ikke en eneste MZIII der ender som reservedele foreløbig
Det bliver spændende at se hvilken bemaling Contec/BLDX-maskinerne får. De øvrige maskiner skal efter planen også oplakeres i et nyt Contec-design.
Rail-o-rama skrev: det er meningen at både mz 1430 og 1439 skal sættes i stand og indgå i driften ..
alle contec/BLDX maskiner skal have lavet rust og males så de bliver flotte igen ...
det bliver dejlig at både se på og køre i..
således at firmaerne råder over flg trækkraft til stræknings kørsel---
Mx 1017, 1018, 1019 og 1030
My 1153 og 1158
Mz 1430 og 1439