nu når vi snakker sporvogne.. Er der ikke nogle som ved om der er lavet en sporvogn som denne her: http://www.railfaneurope.net/pix/cz/t...ler_01.jpg eller bare om der er lavet en som ligner, men som bare skal i gennem malerhallen.... ?
amh
Meget øvet
Antal indlæg: 437
Forresten ang det første spørgsmål, nej jeg har en god bekendt, som hjælper mig, jeg samlet materiale og data, og han prøver så ud fra det at samle en brugsmodel til os, og helst så naturtro som muligt.
Jeg håber ikke at det betyder noget, bare at den kommer til veje
Begynder
Antal indlæg:
Hvem har svaret......
Var der i Dysseldorferne, skilte der fortalte hvor de skulle hen, og hvis der var hvor sad de helt nøjagtig, selv mener jeg ikke at der var nogen.
Begynder
Antal indlæg:
Man kender jo ikke alle siderne på nettet, og selv om man slår navnet sporvogn op, får man ikke alt.
Fik også lidt da jeg slog navnet Frk. Dusseldorf op, da kom mange af dem......fint
De hed jo også det.
Begynder
Antal indlæg:
Ledvognenes bemaling og beskiltning blev ændret flere gange, så der i tidens løb blev 10-12 forskellige varianter. Her er dem, jeg lige kan komme på:
- 1960-61: Hvidcreme med grøn midterstribe, ingen store linieskilte, intet KS-bomærke, ingen reklamer, topskilt bagpå.
- 1960-61: Rød med tyk grå midterstribe, ingen store linieskilte, intet KS-bomærke, ingen reklamer, topskilt bagpå.
- 1960-61: Gul med tyk grå midterstribe, ingen store linieskilte, intet KS-bomærke, ingen reklamer, topskilt bagpå.
- 1961-62: Hvidcreme med grøn midterstribe, store linieskilte foran, intet KS-bomærke, ingen reklamer, lille linieskilt bagpå (fotos kendes ikke).
- 1961-64: Rød med tyk grå midterstribe, store linieskilte foran, intet KS-bomærke, ingen reklamer, lille linieskilt bagpå.
- 1961-64: Gul med tyk grå midterstribe, store linieskilte foran, intet KS-bomærke, ingen reklamer, lille linieskilt bagpå.
- 1961-62: Tofarvet blå til Turistlinien, særligt linieskilt foran, intet KS-bomærke
- 1964-65: Rød med tyk grå midterstribe, store linieskilte og KS-bomærke foran, reklamer på siderne, lille linieskilt bagpå.
- 1964-72: Gul med tyk grå midterstribe, store linieskilte og KS-bomærke foran, reklamer på siderne, lille linieskilt bagpå.
- 1964-72: Gul med tynd grå midterstribe, store linieskilte og KS-bomærke foran, reklamer på siderne, lille linieskilt bagpå.
- 1969-72: Gul med tynd grå midterstribe, store linieskilte foran, intet KS-bomærke, ingen reklamer, lille linieskilt bagpå (vogne klargjort til afskibning til Alexandria).
Dertil kommer så linievarianterne: 1, 2, 5, 6, 7, 10, 13, 14, 16 og Turistlinien. Vær opmærksom på at der gik flere år, før alle linier fik ledvogne, og at nedlæggelserne ligeledes fandt sted over flere år, så ikke alle varianter har kørt på alle linier.
Men det er en mindre videnskab at holde styr på alle varianterne ,og det kræver en del oplysninger, billeder og gode forbindelser at kunne få styr på tingene. Men da jeg har alle tre dele, vil jeg meget gerne stå for repaintingen - hvis det altså har interesse?
Med hensyn til destinatiomsskilte fandtes de både på siden og indvendigt. Nærmere om det når jeg får scannet billederne af det.
Ja det er ved at blive, men vi skulle jo gerne have alle finesserne med, feks overvejer vi om vi skal have den plads med hvor han sad og solgte billetter bagud i vognen....
Vi skynder os med modellen.
Begynder
Antal indlæg: