Nu har jeg så haft lidt tid til at sidde og studere skinnet der er brugt til prototype lyntoget.. og jeg kan desværre konstatere at der flere steder er "lånt" skin direkte fra nogle af de tog peter og jeg har lavet..
Er det måden man laver nye tog på i dag ? Så låner vi lige lidt her, og så låner vi lige lidt der.. Hvorfor har i ikke lavet jeres eget skin, i stedet for at kopiere fra vores ?
Ind til videre kan jeg konstatere at skinnet til bogien er kopieret fra vores vogne, desuden er hele siden fra fronten på Me'en også kopieret..
Er der en forklaring på dette ?
MVH
Thomas H.
Thomas_
Ekspert
Antal indlæg: 1877
SÃ¥ er der lige kommet endnu et billede hvor man kan se den larmende lighed..
Prøv og læg mærke til der hvor de små prikker er.. De fejl der var i skinnet til Me'en (det til venstre) ved DSB mærket, er sørme sjovt nok også på det skin til lyntoget (det til højre).
og de 2 øverste prikker, der kan man tydeligt se, af afstanden mellem skruerne til frontruden har nøjagtigt samme afstand. Det virker for mig meget mistænktsomt at man kan lave et skin der ligner så meget, og endda har de samme fejl..
Hvis i ikke tror på mig, så prøv det selv. )
MVH
Thomas H.
Thomas_
Ekspert
Antal indlæg: 1877
Jeg er ked af at modellen var svær at finde, skulle måske den have lige under flere
typer da den sådan set kunne være både det ene og det andet.
Men ligegyldigt er det nu, da jeg efter aftale har lovet at fjerne modellen fra siden.
Jeg kan ikke love at den kommer op igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Begynder
Antal indlæg:
og jeg tror desværrer også jeg måtte sige af den ligner meget noget der er kopieret fra et lokomotiv.... jeg synes også ikke af kunne finde nogen forskelle....
Begynder
Antal indlæg:
... Det sq da godt, at I kan løse Jeres "skin/udklædnings-problemer" på en værdig måde! (apropós Fastelavn! )
...Bare ærgeligt, at alle disse, let krukkede, Beauty-Box-, ophavsret-diskussioner altid går ud over rare, naive entusiaster, som blot ønsker noget at køre med! (Og det var min personlige mening, tihi... )
nicolaihenrik
Erfaren bruger
Antal indlæg: 617