Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
ÖBB Taurus -nu med skørter!

Udskriv debat

  ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af PeterFrost, 20/10-2008 15:14 (#21)

DSB har indhentet tilbud på både ER20, Traxx DE og Euro 4000. ER20 og Traxx DE koster ved 9 stk omkring 19 mill / stk, og Euro 4000 ca 27 mill / stk. Dog er Euro 4000 lige lang nok, men det er dem man hælder mest til.

Og til Marc, næste gang så sæt dig lige ordenligt ind i tingende før du udtaler dig ! EuroRunneren fås som 160 km/t. I dag kaldes den ER30. Bombardiers 160 km/t Traxx DE hedder BR 246. Skulle 183'eren så tage tilløb til Kb ?
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af HenrHans, 20/10-2008 19:17 (#22)

PeterFrost skrev: DSB har indhentet tilbud på både ER20, Traxx DE og Euro 4000. ER20 og Traxx DE koster ved 9 stk omkring 19 mill / stk, og Euro 4000 ca 27 mill / stk. Dog er Euro 4000 lige lang nok, men det er dem man hælder mest til.


Euro 4000 er dog langt fra det kønneste lokomotiv der er produceret...

Traxx DE er rent designmæssigt meget pænere.

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af DVG, 20/10-2008 19:25 (#23)

PeterFrost skrev: DSB har indhentet tilbud på både ER20, Traxx DE og Euro 4000. ER20 og Traxx DE koster ved 9 stk omkring 19 mill / stk, og Euro 4000 ca 27 mill / stk. Dog er Euro 4000 lige lang nok, men det er dem man hælder mest til.


Hvilke fordele er der ved Euro 4000 som gør at man er villig til at betale 8 mill / stk mere end de andre?
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af hec, 20/10-2008 19:31 (#24)

DVG skrev:
PeterFrost skrev: DSB har indhentet tilbud på både ER20, Traxx DE og Euro 4000. ER20 og Traxx DE koster ved 9 stk omkring 19 mill / stk, og Euro 4000 ca 27 mill / stk. Dog er Euro 4000 lige lang nok, men det er dem man hælder mest til.


Hvilke fordele er der ved Euro 4000 som gør at man er villig til at betale 8 mill / stk mere end de andre?


er er grimmere end de andre lokomotiver og så kan den sikkert noget
som man ikke kan bruge i danmark Grin Wink
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af MSS, 20/10-2008 19:44 (#25)

Jeg synes sq at Euro 4000 er en flot maskine!
Derudover er den suverænt den største og kraftigste af dem alle, og det passer jo meget godt med dansk diesellok-tradition Wink
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af hec, 20/10-2008 23:33 (#26)

en Traxx er nu pænere i DSB design Wink end den anden :?
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af knudbe, 21/10-2008 00:12 (#27)

De skal vel have tilstrækkelig kraft til at kunne trække et tog op af Storebæltstunnelen...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af hec, 21/10-2008 09:04 (#28)

knudbe skrev: De skal vel have tilstrækkelig kraft til at kunne trække et tog op af Storebæltstunnelen...


nu kørere der jo lige toge andre steder end kbh-od Shock knud
det er jo et tog til regionaltraffikken og ikke til intercity eller til lyntogstraffikken
kbh-od er ic3
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af eg3104, 21/10-2008 13:06 (#29)

PeterFrost skrev: Og til Marc, næste gang så sæt dig lige ordenligt ind i tingende før du udtaler dig ! EuroRunneren fås som 160 km/t. I dag kaldes den ER30. Bombardiers 160 km/t Traxx DE hedder BR 246. Skulle 183'eren så tage tilløb til Kb ?


Jeg kan ikke lige se hvor BR246 kommer ind i billedet?
Jeg nævnte bare den ER20 der blev snakket om.

Euro4000 er lang og den ligner meget EWS´s class 67 som skiller sig ud på en flot måde. Traxx DEen liger en 185er uden strømaftagere også bare med en stor klods på taget istedet. ER20ern er mere støjsvagt og helstøbt, men den kunne godt bruge lidt flere kræfter.

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 16/12-2006
Bopæl: Sønderborg
Alder: 33
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af Ghosttrain, 21/10-2008 13:36 (#30)

Det er muligvis fordi at en Traxx DE hedder BR 246 i Tyskland Smile Smile

Her er et link til en stribe billeder af den:
http://www.bahnbi...R+246.html
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af eg3104, 21/10-2008 14:38 (#31)

Øhh jeg snakkede slet ikke om Traxxen, men om BR183 fra Arriva Tyskland som er en Siemens ES64U4

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 16/12-2006
Bopæl: Sønderborg
Alder: 33
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af PeterFrost, 21/10-2008 17:29 (#32)

Gal der bliver jo skøjtet rundt ! Marc, igen kik på ER30, det er en ER20 med en større tractionspakke og 6 aksler.

Fordelen ved GM er vidst reservedels sammenfald, omend jeg ikke selv er sikker på det er korrekt. Men derudover der det jo kendt teknologi.

Personligt havde jeg nok satset på Traxx DE og 2E da de deler 80% komponenter og er totalt modul opbygget og uafhængige... DE'eren trækker ganske fint, og er nok bedre gear'et til små Re tog, som de jo er her hjemme... Euro 4 er nok bedre egent som godslokomotiv, og Euro 3 som universal...
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af Triton, 21/10-2008 21:38 (#33)

Men er euro 4 næsten ikke den eneste mulighed for dsb, hvis man vil have et nyt diesel lokomotiv??? Eller er jeg helt galt på den.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af MSS, 21/10-2008 23:06 (#34)

For mig at se, vil de store 6-akslede lokomotiver været en dum idé med det aktuelle behov. ME'erne er jo i og for sig også overdimensionerende og ret uegnede til den type trafik.
Jeg vil give Peter fuldstændig ret i at et moderne 4-akslet diesel-elektrisk lokomotiv som Traxx DE (BR 246) vil være fuldt tilstrækkeligt og væsentligt mere økonomisk i drift (og billigere at anskaffe/leje) end en 6-akslet krabat designet for godskørsel..!

Trækkraftbehovet hos Metronom og DSB er stort set det samme. Hos Metronom (og også hos DB Regio) har man dog anskaffet en særligt energibesparende udgave af dobbeltdækkervognene, men kører til gengæld generelt med flere vogne end DSB gør, så det skulle ikke være et problem.
Mht. storebæltstunnelen kan 6-8 dobbeltdækkere heller ikke være det store problem for en sådan maskine. Hvis det derimod er i overkanten (trækkraft + energiforsyning), findes der jo også dobbelttraktion...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af hec, 23/10-2008 15:05 (#35)

de skulle køde det her skulle de Pfft


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af Mikkel, 23/10-2008 15:12 (#36)

Det ser godt ud Grin må man spørge hvad litra du har givet den ?
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!

SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af Anonym Bruger, 23/10-2008 15:46 (#37)

Den er flot i de farver - Godt repaint!
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: ÖBB Taurus -nu med skørter!
Skrevet af MSS, 23/10-2008 19:06 (#38)

Nydeligt Smile
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hector Taurus Real-Life-Tog 21 10-09-2010 23:54
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: