Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC4 - så godt som opgivet!

Udskriv debat

  IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 26/3-2009 18:46 (#21)

IntercityDK skrev:
FC-leder skrev:
Jo det er jeg da, og ved da en del angående ansættelser af fremtidige trafikledere til Nordjylland, da jeg er koordinerende instruktør i Nordjylland... Wink
Vi har netop fået to nye folk (netop bestået afsluttende eksamen igår) til det nordjyske (1 til Hj + 1 til Sø), så som sådan er vi pt godt med mht bemanding. Vi siger farvel til en medarbejder om nogle måneder, da vedkommende flytter til Sjælland, så om det kommer til at resultere i en mangel, er pt ikke afgjort endnu.


Jamen så er det jo den helt rigtige jeg har fat i her Grin hold lige den plads åben hvis det er.. og lun gerne lige lidt smørkage så Wink Er det en medarbejder fra Aalborg depotet der smutter over på øen?
Søgte faktisk ind til Århus for et måneds tid siden, men de havde fået et hav af ansøgninger, så den gik ikke dertil :cry:


Op på hesten igen.
Vil ikke gå i yderligere detaljer mht min kollegas flytning til Sjælland, men vi hører alle til samme team (Sø+Eh+Ab+Jernbanebroen+Hj+Fh), så ja det er en fra det team... Wink
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:



SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af IntercityDK, 26/3-2009 19:17 (#22)

FC-leder skrev:
Op på hesten igen.
Vil ikke gå i yderligere detaljer mht min kollegas flytning til Sjælland, men vi hører alle til samme team (Sø+Eh+Ab+Jernbanebroen+Hj+Fh), så ja det er en fra det team... Wink


Jeg forstår Smile troede egentlig ik der var en central i Fh.. regnede med det gik under Hj. Hvor mange trafikledere er der samlet set her i Nordjylland?
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 26/3-2009 20:43 (#23)

IntercityDK skrev:
FC-leder skrev:
Op på hesten igen.
Vil ikke gå i yderligere detaljer mht min kollegas flytning til Sjælland, men vi hører alle til samme team (Sø+Eh+Ab+Jernbanebroen+Hj+Fh), så ja det er en fra det team... Wink


Jeg forstår Smile troede egentlig ik der var en central i Fh.. regnede med det gik under Hj. Hvor mange trafikledere er der samlet set her i Nordjylland?


Fh er betjent lokalt i dagtimerne, og Hj ditto + aftentimerne, resten af tiden er Fh fjernstyret fra Ab, og Hj er lukket i nattetimerne.

Vi er lidt over 30 trafikledere i Nordjylland, gældende fra Sø og nordpå.
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Marc, 26/3-2009 22:22 (#24)

AndreasM skrev:
PeterFrost skrev: Det kunne vel løses med 14 dages besøg af en Intruktør ?

Det hjælper da ikke på at de ikke får kørsel nok til at vedligeholde rutinen? Mange Odense og Århus folk har fraskrevet sig deres ME Attest, fordi det er alt for sjældent de kørte.


Der må da være nogle stykker i Århus der har godt kendskab til ME-kørsel. De kørte jo trods alt dagligt med pragtoget i nogle år. Men ok, det er også længe siden efterhånden Smile
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af ic3dk, 26/3-2009 22:41 (#25)

Der var stor panik for 1-2 år siden med Dronningens tog i Jylland. Turen skulle dækkes af en Århus-mand som kunne kører ME. Men ikke ADns-e. Så der var et par ekstra omløb undervejs.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Dz-ytog, 31/3-2009 01:13 (#26)

Jeg synes nu godt nok det ville være bedre at DSB satsede på et færdigt og gennemtestet tog til de store strækninger
for så kunne det jo også være at man måske slap for startvanskeligheder og børnesygdomme i så stor grad som DSB er vant til...
ved det selvfølgelig ikke men man kunne håbe det. (Jeg ville helt klart ønske ICE-TD Togsæt) så længe at dieseltogene har magten på hovedstrækningerne
Brugers avatar
Dz-ytog

Lidt øvet



Antal indlæg: 17
Tilmeldt: 16/8-2005
Bopæl: Helsingør/Helsinge
Alder: 35
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af milima, 31/3-2009 08:28 (#27)

Marc skrev:
AndreasM skrev:
PeterFrost skrev: Det kunne vel løses med 14 dages besøg af en Intruktør ?

Det hjælper da ikke på at de ikke får kørsel nok til at vedligeholde rutinen? Mange Odense og Århus folk har fraskrevet sig deres ME Attest, fordi det er alt for sjældent de kørte.


Der må da være nogle stykker i Århus der har godt kendskab til ME-kørsel. De kørte jo trods alt dagligt med pragtoget i nogle år. Men ok, det er også længe siden efterhånden Smile


Det er utroligt, at det kan være så stort et problem.
Jeg selv har flere gange forsøgt at få lov til at få attest til ME og styrevogn i Fredericia, men nej det er der ikke behov for er beskeden.

Jeg ved godt at mange kollegaer frasiger sig attesten og det skal de selvfølgelig også hvis de ikke mener de kan holde den opdateret, men derfor mener jeg det er forkert at afskære andre som måske gerne vil gøre en indsats for at holde attesterne opdateret fra at få dem
Brugers avatar
milima

Lidt øvet



Antal indlæg: 33
Tilmeldt: 9/4-2006
Bopæl: Billund
Alder: 55
Status:

Venlig hilsen
Michael Lincoln Madsen

SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 1/5-2009 09:14 (#28)

FC-leder skrev:
Triton skrev:
AndreasM skrev:
IntercityDK skrev: Og gerne en forlængelse af ruten for en ME med DD stamme helt til Aalborg, tak Smile

Tror jeg ikke tjenestefordelerne rundt om i landet ville blive glade for, det er vidst allerede et større puslespil at finde førerer med ME attest vest for bæltet til de få tog der kører nu...


Trods det har det dog været på tale Wink Hvor vidt man stadigvæk har det i tankerne tør jeg ikke sige. Men det var på tale til K10/11.


Jep, og er det vist stadigt.
Har selv siddet med "de første udkast af sagen" på en planlæggertur i FC Ab, men lad os nu lige se det først...! Wink


Sagen om dobbeltdækkertog til Nordjylland lever stadig i bedste velgående.
Ifølge udkast til TA, skal en dobbeltdækkerstamme køre Ar-Fh/retur, for opmåling af dørtrinene ved perronerne, den 10/5 Angry
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af IntercityDK, 1/5-2009 10:24 (#29)

FC-leder skrev:
Sagen om dobbeltdækkertog til Nordjylland lever stadig i bedste velgående.
Ifølge udkast til TA, skal en dobbeltdækkerstamme køre Ar-Fh/retur, for opmåling af dørtrinene ved perronerne, den 10/5 Angry


Se det er noget vi ka li at høre! Jeg tror jeg taler på de fleste nordjyske jernbane-tosseer´s vejne når jeg sir, at du meget gerne må skrive herinde, når du ved det præcise tidspunkt for løbet Smile
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af ic3dk, 1/5-2009 10:47 (#30)

Hvis Berlingske får skabt mere fokus på deres nuværende artikelserie, så kommer der ikke ME med DD i regelmæssig drift nord for Århus lige forløbigt. Det er helt sikkert. Med mindre de selvfølgelig får nogle nedbrudsaftaler i hus med nogle operatører der har lokomotiver til rådighed i Jylland.

Det er selvfølgelig blot noget jeg selv tror. Men læs evt. selv artiklerne hos Berlingske Tidende:

DSB-lokomotiver bryder sammen dagligt:
http://www.berlingske.dk/article/2009.../90430126/

DSB: "I bagklogskabens lys burde passagererne være evakueret langt tidligere":
http://www.berlingske.dk/article/2009.../90428137/

og den oprindelig artikel der startede det hele:

”Ved du, hvordan man staver til DSB? R-Ø-V”:
http://www.berlingske.dk/article/2009.../90428108/
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Anonym Bruger, 1/5-2009 12:20 (#31)

FC-leder skrev:
FC-leder skrev:
Triton skrev:
AndreasM skrev:
IntercityDK skrev: Og gerne en forlængelse af ruten for en ME med DD stamme helt til Aalborg, tak Smile

Tror jeg ikke tjenestefordelerne rundt om i landet ville blive glade for, det er vidst allerede et større puslespil at finde førerer med ME attest vest for bæltet til de få tog der kører nu...


Trods det har det dog været på tale Wink Hvor vidt man stadigvæk har det i tankerne tør jeg ikke sige. Men det var på tale til K10/11.


Jep, og er det vist stadigt.
Har selv siddet med "de første udkast af sagen" på en planlæggertur i FC Ab, men lad os nu lige se det først...! Wink


Sagen om dobbeltdækkertog til Nordjylland lever stadig i bedste velgående.
Ifølge udkast til TA, skal en dobbeltdækkerstamme køre Ar-Fh/retur, for opmåling af dørtrinene ved perronerne, den 10/5 Angry


Køreplaner, køreplaner, køreplaner Shock Shock Wink

Mht. artikelen med det nedbrudte tog, siger jeg bare stakkels togfører. Det var også ham der var med i påsken da et 30 minutter forsinket Lyntog blev delaflyst, han er uheldig Wink

Men hvis man så kigger sydover kan jeg sige at det ikke er meget bedre med forsinkelser mm generalt. Men nedbrud klarer de hurtigere i Tyskland da de har lokomotiver mange steder, men bare på et ca. 20 minutters "for-sjov" ophold på Berlin Hbf torsdag i påsken var der et tilfælde af at der blev sat et ICE 1 ind istedet for ICE 2 (posetivt pga. flere pladser) men det er sikket lige så tit omvendt. Der var også to tilfælde af 30 minutters forsinkelse på et EC tog fra Wien til Hamburg (det skal lige siges at jeg aldrig så det tog komme, selvom de kaldte ud hver ca. 5. minut med deres "Bitte beachten sie - in gleis 11, EC 3xx von Wien Hbf nach Hamburg Altona über Hamburg Hbf und Hamburg Dammtor". , og det andet var ICE toget fra Berlin!! til Hamburg som også var 30 minutter forsinket.

I Østrig er det endnu værre, men skal nok lade være med at fortælle om det også Wink
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 1/5-2009 12:55 (#32)

IsoNick skrev: Hvis Berlingske får skabt mere fokus på deres nuværende artikelserie, så kommer der ikke ME med DD i regelmæssig drift nord for Århus lige forløbigt. Det er helt sikkert. Med mindre de selvfølgelig får nogle nedbrudsaftaler i hus med nogle operatører der har lokomotiver til rådighed i Jylland.

Det er selvfølgelig blot noget jeg selv tror.


Det jeg har set på tegnebrættet, er en videreførelse af et eller flere af de IR-løb der pt kører Kh-Ar/retur, til i første omgang Ab.
Men du har helt ret, at det er ikke den bedste reklame ME + dobbeltdækkerne får for tiden, og som Andreas M. også har været inde på, vil det bestemt heller ikke blive nemmere for tjenestefordelerne, at få de få ture til at gå op, med de lkf der stadig har ME-attest på depotet i Ar og Ab.
Så i første omgang skal vi bare glæde os over, overhovedet at få lov til at se ME+dobbeltdækker i Nordjylland (her tænkes på prøvetoget) Wink

Og ja, tiderne skal nok blive lagt op, når pågældende TA er udsendt (gyldig) Grin
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Triton, 1/5-2009 13:39 (#33)

Hvis de endeligt kommer til at kører til AB ( FH ) så skal der nok blive uddannet personale i AB til at kører dem. Det er jeg slet ikke i tvivl om.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 4/5-2009 09:39 (#34)

FC-leder skrev:
Og ja, tiderne skal nok blive lagt op, når pågældende TA er udsendt (gyldig) Grin


Så er den gyldige TA udsendt, så hermed tiderne for prøvekørslerne med dobbeltdækker Ar-Fh/retur:

10/5

M6311 (ME240)
Ar 06.38
Hn 06.52-06.54
Ha 07.00-07.02
Lg 07.11-07.30 (måle flere spor)
Rd 07.40-07.42
Hb 07.59-08.28 (måle flere spor)
Ad 08.39-08.41
Sø 08.47-08.57 (måle flere spor)
Sr 09.02-09.04
Sn 09.11-09.13
Og 09.18-09.20
Ab 09.25-09.40 (måle flere spor)
Abv 09.42-09.44
Lih 09.47-09.49
Bl 10.03-10.05
Vr 10.12-10.19
Hj 10.27-10.29
Sa 10.39-10.58
To 11.04-11.06
Kv 11.11-11.13
Fh 11.20 (måle flere spor)


M6352 (ME240)
Fh 11.54
Kv 12.01-12.03
To 12.08-12.10
Sa 12.16-12.18
Hj 12.27-12.29
Vr 12.37-12.39
Bl 12.46-12-48
Lih 13.05-13.08
Abv 13.11-13.13
Ab 13.15-13.29 (måle flere spor)
Og 13.33-13.35
Sn 13.39-13.41
Sr 13.48-13.49
Sø 13.54½-13.56½
Ad 14.02-14.04
Hb 14.14½-14.16½
Rd 14.32-14.34
Lg 14.43-14.58 (måle flere spor)
Ha 15.06-15.08
Hn 15.14½-15.16½
Ar 15.29
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af IntercityDK, 4/5-2009 12:01 (#35)

Det lyder perfekt Smile Ka du sige noget om hvordan toget vender, altså om det er ME´eren der når Aalborg først, eller styrvognen? Smile
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af ic3dk, 4/5-2009 12:24 (#36)

Styrevognen vil være forrest i køreretningen når der køres nordpå.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af eg3104, 4/5-2009 12:38 (#37)

En gylden regel er at styrevogne nomalt altid vender mod København, men toget vender i Århus så på denne del af turen (Ar-Fh) vil toget gå med styrevogn foran Wink

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 16/12-2006
Bopæl: Sønderborg
Alder: 33
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af IntercityDK, 4/5-2009 13:00 (#38)

ahh glimragende, der er simpelthen en mening med galskaben Smile nogen der ved hvorfor, at togene er vendt ens, og altså med styrvognen mod KBH? Smile
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af eg3104, 4/5-2009 13:08 (#39)

For så kan man stå på kh mellem to buldrende MEere og få den gode GM lyd i sterio Grin , aj jeg ved det ikke det må vi lade de bedrevidende svare på. Mon ikke det er en form for orden????

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 16/12-2006
Bopæl: Sønderborg
Alder: 33
Status:



SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af xCBdk, 4/5-2009 14:06 (#40)

Det kunne ha noget at gøre med at man så slipper for osen de laver inde i halen på fx KBH H. det passer jo som regel med at de står udenfor (: men ja lad de kloge svare.
Brugers avatar
xCBdk

Meget øvet



Antal indlæg: 307
Tilmeldt: 10/7-2007
Alder: 34
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad er godt at købe? Modeltog 5 26-10-2010 03:13
Hjælp / godt råd mht. webhotel Snik-Snak 14 14-09-2010 00:49
er msts noget godt? Snik-Snak 15 09-06-2010 23:00
God Jul og Godt Nyttår Real-Life-Tog 2 27-12-2009 23:34
Gammel Dansk gør godt - i sverige. Real-Life-Tog 2 10-11-2009 10:46
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: