Nu er jeg blevet lidt nysgerrig.. kender du årsagen til hvorfor den sin instruks er kommet der... er det grundet for mange rangeruheld på den linje eller hvad er det er er årsagen? hvis der altså findes sådan en årsag til det.. hæhæ
MX-Lokomotivet
Medlem
Antal indlæg: 126
SIN-instruks 24.7 omhandler rangering på både Aalborg station og Aalborg Østhavn, samt kørsel på stamsporet mellem disse. Jf SR § 36 der omhandler rangering, er højeste tilladte hastighed 40 km/t ved rangering, men der kan komme lokale afvigelser som der bekendtgøres i SIN.
Sådan en afvigelse er der for Aalborg station, hvor højeste tilladte rangerhastighed er 25 km/t (på P-risten er hastigheden endda sat ned til 10 km/t grundet sporets tilstand) pga til dels sporets tilstand men også de mange sporskifter der ligger på stationen, som ikke tillader en højere hastighed. Da al kørsel på stamsporet til Aalborg Østhavn foregår som rangering, og at de mange overkørsler på denne strækning ikke kan påregnes at virke grundet sparsom benyttelse, er højeste tilladte hastighed ligeledes sat til 25 km/t.
Mht trækkraften der skal være forrest, skyldes dette oversigtsforholdene ved de mange overkørsler og privat overkørsler/led.
FC-leder
Erfaren bruger
Antal indlæg: 959
Da jeg var med på en tur til Ålborg østhavn for et par år siden,
blev der trykket ud til omløbsporet, da man ikke kunne omløbe inde på havnen,
har man så ændret det ?
stigc
Erfaren bruger
Antal indlæg: 680
stigc skrev: Da jeg var med på en tur til Ålborg østhavn for et par år siden,
blev der trykket ud til omløbsporet, da man ikke kunne omløbe inde på havnen,
har man så ændret det ?
Ja, der køres kun til omløbet nu.
FC-leder
Erfaren bruger
Antal indlæg: 959
Vi kører til det gamle omløb, hvor der ikke ligger skærver. Men ja, det er "in the middle of nowhere" men folk synes det er meget spændende når det store Marcipanbrød kommer buldrende forbi med 5-10 km/t. Men jeg vil mere sige at onsdagsturene til det gamle AHJ trinbræt "Lundergaarde" er mere ude i ingenting. Dog er der en gammel læsserampe hvor en lille smalsporsbane der kørte oppe fra en kridtgrav og ned til Lundergaarde hvor det blev læsset på normalspors godsvogne.
Men Århus er åbenbart et vidt begreb? Er det Århus havn, Århus H eller et eller andet sted ude på oprangeringsarealerne? Jeg hørte i hvert fald ikke noget godstog i morges 6.45 ved Århus H.