ThomasH skrev: Jeg har desværre intet respekt for de mennesker der ikke tænker sig om i trafikken, så længe de bare ikke tager andre liv med sig i døden, rør det mig ikke at de tager deres eget.. Så er der en idiot mindre på vejen.
Så vidt jeg har forstået, var den ene halvbom smadret, så det kunne jo tænkes, at lastbilchaufføren i dårlig sigt har overset lys og bomme, er kørt igennem den ene bom for umiddelbart efter at blive ramt af toget. Det vil vise sig, om lokomotivførerne havde observeret lastbilen inden kollisionen og begyndte at bremse, eller vejret også havde skjult den for dem. Og jeg har svært ved at forestille mig, at chaufføren er kørt lige ud foran toget med vilje.
Uanset hvor meget opmærksomhed, man udviser i trafikken, er det umuligt helt at undgå ulykker. Der er ingen, der har bevæget sig rundt i trafikken i bare et par år, der kan sige sig fri for at have oplevet en "puha-det-gik-godt-men-det-var-tæt-på" oplevelse.
Og hvordan skal vi sikre os, at det kun er "idioterne", der omkommer ved ulykker?
Personligt er jeg af den opfattelse, at ved ulykker som med det nævnte ældre ægtepar, er det ikke dem, der er årsag til ulykken, men dem, der tilladt, at man får lov til at køre bil i en høj alder, bare man betaler for en lægeprøve. Og har fået kørekort før motorveje, fletteregler, nye vigepligtsregler i rundkørsler osv. osv.
Så lad os få al den sikkerhed, vi overhovedet kan købe os til, og så få mere politi på vejene til at fjerne "idioterne"!
Bjarne