Roskildetognørden skrev:
Har læst på DSBs hjemmeside at man kan komme ind med en matematisk uddandelse:-) = hhx
Tror vist lige du skal have læst op på tingene inden du vælger ungdomsuddannelse.
Der er flere faktuelle forkerte ting i din påstand!
1) HHX (Højere Handelseksamen) er ikke adgangsgivende til lokomotivføreruddannelsen, men kun HTX af de nuværende ungdomsuddannelser (med start efter aug. 2005).
2) HHX kan ikke kvalificeres som en matematisk studentereksamen. Det er noget man kunne blive på det almene gymnasium i den tidligere uddannelsesreform, hvor man på STX kunne vælge enten matematisk eller sproglig linje. HHX som det er blevet til efter reformen er endnu længere fra matematisk end HTX? Det er muligt at få matematik på C-niveau på HHX, hvorimod vi på HTX kun kan vælge det på B- eller A-niveau. For mig lidt uforståeligt...
3) Matematisk student kan man som sagt ikke blive mere, det er kun studenter fra før 2009.
Det er ikke for at være ubehøvlet, men jeg ved du er helt forkert på den og håber du læser lidt mere grundigt på det før du vælger uddannelse, for det er træls at spilde 3 år og så finde ud af at det ikke er adgangsgivende.
Har selv 2 år på HHX og 2,5 år på HTX, så ved hvad jeg snakker om..