Nu har jeg også læst artiklen, og jeg vil da gerne lige kommentere lidt på det der skrives her i tråden...
Vi skal være meget forsigtige med ikke at opfatte alting som angreb - og måske også passe på at det vi skriver ikke opfattes som angreb. Og det er da svært at fremsætte kritik uden at nogen opfatter det negativt
Jeg føler selv at der er store udfordringer med RailWorks. Og jeg har også flere gange haft mest lyst til at droppe RW og holde mig til MSTS. Men Bab har altså en pointe når han siger at der stadig kommer opdateringer til RW. Og det gør der nu en gang ikke til MSTS, og når man har prøvet RW, så kan det rigtig mærkes at MSTS er et gammelt program. Så hver eneste gang jeg hører at nu er der igen kommet en opdatering til RW, så er jeg tilbage på den igen - og opdateringen kommer jo helt af sig selv via Steam, så man skal ikke en gang huske på at der skal ske noget først...
Og når man så tænker tilbage på den spæde start med RS, så er der virkelig sket rigtigt mange fremskridt i RW.
RW er ikke fejlfri, men der er faktisk ikke så alvorlige fejl i den som nogen får det til at lyde til. Selvfølgelig er der noget som kan drille, men det er der så sandelig også i MSTS.
Så det som jeg i dag ser som den største mangel til RW er at der ikke er noget dansk materiale.
Og når det er sagt, jamen så er det da fint, at RW er villig til at kigge på om der er noget som kan laves. Men hvis alt dansk bliver noget som der skal betales ekstra for, så er jeg også lidt bange for at fokus vil blive på gamle MSTS hvor tingene stadig fås gratis.
Så hvis problemet består i at man skal lave 3D-modellerne forfra, er der så ikke nogen her som har - eller kender nogen - som har mulighed for at konvertere disse modeller til et format som kan bearbejdes med nogle billigere værktøjer? - og der er også nogen seom har kritiseret deres egne "gamle" MSTS-værker, og gerne vil lave dem om...
Og er det så at starte helt fra scratch at skulle lave nye 3D-modeller? Alle mål har man jo i forvejen, og der er vel også noget af den erfaring man fik første gang som kan tages med i anden omgang?
Vi må trods alt erkende, at efterhånden som vores hardware og operativsystemer udskiftes og opgraderes, så vil vi ubønhørligt nærme os det tidspunkt, hvor MSTS ikke længere kan fungere, og som det ser ud nu, så er RW altså den fremtid som jeg tror mest på - på godt og ondt.