Det gør måske heller ikke noget de ikke kan køre 120 km/t for egen kraft, men hvis de kunne indgå i et ordinært godstog og måtte bevæge sig med den hastighed virker det som om det ville være lettere bare at spænde det efter et sådant, men i dagens DK er det jo ikke man godstog vi har tilbage. Iøvrigt har Aarslef Rail skinneberøringsangst på trods af deres navn. De har foretaget en del arbejde med renovering af P-rister i Århus her over sommeren. Gæt hvordan nye skærver transporteres frem! Bingo: På lastbil som kører dem til den gamle godsbanegård og læsser dem af, herefter bliver de gravet op på en mindre lastbil af en gravko der herefter transporterer skærverne frem til P-risten. Scheisse, hvorfor i alverden kommer de skærver ikke bare med tog?
Iøvrigt var "Sanne" på arbejde her i Århus i løbet af ugen.
At indkoble sådan en "lille" maskine i et godstog bliver et problem da den hverken er udstyret med puffer eller skruekobling. Det er der tilgengæld på de større maskiner, men disse bliver normalt kun indkoblet i godstog ved transport ind/ud af landet. Ellers kan det bedre svare sig at køre for egen kraft og så køre 70 km/t mod normalt 100 km/t med godstog. Med hensyn til skærver er normalt det nemmeste og "personligt" det langt bedste at få dem kørt ud i vogne og ikke via lastbil/gravko, men hver sin holdning. Det er for mig at se en maskine der kun kører "små" projekter og ikke strækningsjustering som konstant flytter sig geografisk