Gang i jer! Var lige fraværende, for var ude i den virkelige verden og spotte lidt tog. Ja, sådan er jeg. Jeg er togspotter og tosset med tog. Tager gerne handsken op og står ved hvad jeg skriver...
fuglsng skrev:
Der er vist nogle af de "voksne", der har glemt, at det er "børnene", vi når vi bliver "gamle", skal leve af, det bliver dem der skal skifte ble på os, det bliver dem der bliver vores kunder, som Knud Paaske altid sagde til os chauffører, hvis vi havde problemer med de unge.
Hmm, den argumentation er sgu lidt tynd. Hvorfor skal useriøsitet, dumhed og uvidenhed sammenkoblet med at man er ung være en undskyldning for den opførsel. Jeg har været bruger herinde i mange år gennem tiden og der er sket en kedelig udvikling. Nogle tågehorn og meget påståelige personer har skræmt mange seriøse og gode tognørder væk der havde guld de gerne ville dele med hele Danmark, men nu kun øser ud af deres viden til en begrænset flok. Forummet er gået lidt død og det er fordi folk ikke gider useriøsiteten som vores kære 97-årige ven fra (angiveligt Roskilde) er et godt symbol på.
Hvis en venlig henstilling, hvilket jeg også fik i sin tid, bliver arrogant besvaret og straks sendes videre til administrator, så tager jeg bare næste skridt og det er en offentlig diskussion og jeg lægger ikke fingre mellem mere. At 'de unge skal passe os' holder bare ikke og det er ikke nogen som helt formildende omstændighed. At spørge om ting som jernbanen.dk, Google eller køreplanen kan svare på ved ét klik gavner ikke noget som helst forum.
Kartoflen skrev:
Hold da op! Nogle negative og overlegne attituder. Der er vel plads til alle herinde, som interesserer sig for tog..og også dem der ikke gør.
Må man ikke sige hvad man mener og synes? Hvorfor skal vi alle være enige, der er vel plads til alle herinde? Men som minimum skal man vel have en lille flig af interesse for tog eller noget i den retning? Hvis du er vild med motorcykler eller strik, så vil jeg mene man skal finde en anden side eller som minimum ikke blande sig i diskussioner man ikke ved noget som helst om.
Kartoflen skrev:
Jeg ved ikke hvorfor det skal gå folk på nervene med mange nye indlæg. Det er da altid rart med et aktivt forum!
Aktivt forum? Siden hvornår er tog-sim blevet et aktivt forum. Som jeg ser det er der en lille håndfuld overordentligt aktive medlemmer, hvoraf nogle kommer med mange ubrugelige og ligegyldige indlæg. Det ser jeg ikke som noget positivt.
Kartoflen skrev:
Nej, i skal glæde jer over den nye generation interrese og at der i det hele taget er nogle, som kan passe jer når i er for gamle til at passe jer selv!
Med den intelligens de udstråler, så tror jeg faktisk jeg vil være foruden den pleje. Hvis man tror der skal en HHX til for at blive lokomotivfører, så er det nok ikke SOSU man bliver, sååå..
ThomasH skrev:
Øhmm, et aktivt forum på en togside, med en masse indlæg der ikke handler om tog? Det giver ikke rigtigt mening i min verden.
Enig!
ThomasH skrev:
Nu kender jeg Kaj, og han skriver det ikke for at være hverken negativ eller overlegen. Jeg tror blot han er træt af en masse indlæg som enten ikke giver mening eller som ikke giver nogen mening - og jeg tror, at det eneste det ender med, i et forum som er udsat for det her, er at de seriøse forsvinder og så dør forummet.
Og nu er forummet på tog-sim ikke voldsomt aktivt længere, så hvis der er flere seriøse der forsvinder så dør det da helt?
Du tror rigtigt! Og jeg er desværre bange for du har ret i din sidste antagelse. Jeg havde lidt afskrevet tog-sim, men synes lige det tog lidt overhånd og ville lige prøve med en sidste opsang for at se om det kunne ændre på noget...
Roskildetognørden skrev:
SÃ¥ kan man jo bare lave en ny profil hvor du kan skrive fra mens du lyver om din alder?
Uddyb gerne hvad du mener. Jeg fatter det ikke lige!
Tjalfe skrev:
Eller alternativt kan man bruge sit rigtige navn og rigtige alder. "Roskildetognørden" 97 år bidrager ikke med at tage dig seriøst.
Enig! Stå ved hvad du siger, men hvis du vil tages seriøst så vis hvem du er eller have en alder man kan stole på i det mindste...
Bab skrev:
KH er initialer. Det ved du, fordi du kender ham. Fair nok.
Jeg beklager, men KAH var optaget. Jeg afslutter dog, som også er pointeret af andre, med mit navn og by. Mit nummer, adresse eller Facebook kan findes og verificerer min identitet og det synes jeg er det mindste man kan gøre. Jeg er ærlig og tager gerne de tæsk det giver..
Bab skrev:
Og så sidder vi og skriver i et forum, hvor folk kan være hvem de vil, uanset om de kalder sig Gurli, togmanden eller Tjalfe. Du har ingen mulighed for at vide, om Knud hedder Knud, hvis du ikke ligefrem kender ham fra virkeligheden. Så det med troværdigheden kan ligge på et meget lille sted.
Men hvorfor skal det være sådan. Hvorfor må det ikke være seriøst eller troværdigt? Jeg synes ikke det gør noget der kommer noget hjerne, seriøsitet og omtanke ind i forummet. Hvorfor skal man skrive noget bare for at skrive noget og ikke have noget på hjertet?