Alle henvendelser er nok vigtige, men måske er det bedre at fokusere på fremtiden. Jeg tror ikke ministerierne giver så meget for dansk jernbanehistorie. Selv om jeg er ganske enig...
Åbenrå er Danmarks tredjedybeste havn og omsætter ca. 2 mio tons gods årligt, så det er tåbeligt at den ikke skal have jernbaneforbindelse.
Samme med Haderslev, hvor kommunen nu giver en chance fra sig. For en beskeden investering kunne de bevare deres godsbane, til gavn for erhvervslivet i fremtiden. Ingen kan jo vide om der kører modulvogntog på landevejen om 20 år. Der kan ske så meget.
Jeg kunne også forestille mig at EU på et tidspunkt ville gribe ind med en europæisk plan om at føre gods over på jernbanen. Eller Tyskland vil begrænse lastbiltrafikken, så danske vognmænd får svært ved at køre gods til/fra udlandet. Og så vil Danmark stå med store udgifter, når vi skal genetablere de spor der er pillet op.
En cykelsti er bedre end bare at bebygge banen, for så er sporet trods alt frit, men der er naturligvis ikke store chancer for genetablering.