xCBdk skrev: Go griner ;D
Tak
Jeg kunne ikke dy mig
@Kim:
Jeg vil godt give dig ret: DSB er en besværlig/krævende kunde. Men det skal man også være, hvis man vil have noget ordentligt! Deres største fejl er ikke deres krav, men deres manglende evne til at stå af et projekt i tide..!
AnsaldoBreda er en virksomhed der ikke rigtigt forstår kravene udenfor Italien. De fungerer typisk italiensk -de kunne bruge et liv på at bygge et tog, et meget smukt men ikke videre funktionelt et af slagsen :roll:
Dernede kan de slippe afsted med at levere nogenlunde tilfredsstillende tog 10 år efter at det var meningen (f.eks Pendolino i 90'erne -de lignede et design fra 80'erne, og det var de faktisk også!), hvilket primært skyldes de massive statslige økonomiske indsprøjtninger som de er nødt til at modtage for at kunne eksistere. Der er ganske enkelt tale om en sikring af arbejdspladser...
Sporvogne har de bl.a. leveret til Oslos sporveje, som aldrig bliver helt tilfredse med dem (omend brugerne er glade for dem når de virker). Metroen er nok et af deres mest vellykkede projekter i nyere tid, så den skal de alt i alt have ros for, selvom jeg ikke er i tvivl om at man kunne have nået det samme resultat, væsentligt hurtigere og noget billigere, hvis man havde valgt Siemens. Så var man også sluppet for den elendige kvalitet i interiøret. Det holder afgjort ikke mange år endnu..! (jeg er daglig bruger)