Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC-tog

Udskriv debat

  IC-tog
Skrevet af Zeus, 17/9-2006 02:49 (#41)

Jeg har sagt det før, og vil sige det igen: Elektrificering af det sidste net og så X2000 på skinnerne! Det er komfortabelt og lydløst på en og samme gang! Grin
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:



SV: IC-tog
Skrevet af 1993matias, 14/2-2007 19:53 (#42)

Nej og ja! Nej til X2000, ja til elektricificeringen. Det tyske DB 101-lok + dd-vogne=Lækkert tog! Og hvis de er i pengenød, så sælg reklameplads på lokomotiverne, ligeson de gør i Tyskland.
Men bevar IC3'erne, jeg elsker motorlyden Pfft Cool Smile

Men BEHOLD DE RØDE FARVER!!!(jeg ville have skrevet det i rødt, men jeg må ikke, det bliver brun)
Brugers avatar
1993matias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 651
Tilmeldt: 28/8-2006
Bopæl: På mars....
Alder: 31
Status:

MVH 1993matias (alias Matias)
Smile smil til verden og den vil smile til dig Smile
http://home3.inet.tele.dk/parsig/TheEnd/

SV: IC-tog
Skrevet af Thomas_, 14/2-2007 19:57 (#43)

1993matias skrev: DB 101-lok + dd-vogne


Næbbe en kombination som er set før.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: IC-tog
Skrevet af Mikkel, 14/2-2007 23:32 (#44)

2 Stk. Myer i forspand samt B vogne på krogen
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!


SV: IC-tog
Skrevet af HenrHans, 14/2-2007 23:45 (#45)

ThomasH skrev:
J.C skrev:
Er der iøvrigt nogen der kan forklare mig hvorfor ME'erne "gasser" motoren op hver gang de skal bremse, jeg lagde mærke til at det gjorde alle ME'er når de skulle standse ved perronen Angry


Det er for at generere strøm til køling af bremsemodstandende når lokomotivet elbremser.


Bremsemodstandsventilatorene forsynes med 3-faset vekselstrøm fra vekselstrømsgeneratoren, og dermed er deres hastigheden direkte afhængig af generatorens og dermed dieselmotorens omdrejningstal. For at sikre tilstrækkelig kølingen fastholdes dieselmotoren i stilling 4 under en el-bremsning.

Effekten fra el-bremsen kan afsættes til elvarme og/eller afrimning hvis dette er indkoblet.

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: