Marc skrev: Man kunne vende den om og sige, at DSB ønsker at alle skal have høj komfort. Derfor er alle pladser af 1. kl. standard.
Nu har jeg ikke kørt med IC4 endnu, men hvad IC3 angår, så ligger komforten på Standard LANGT højere end hvad man har set i andre europæiske lande. Tyskerne har dog indhentet os.
Omvendt: vi har indhentet tyskerne!
De har siden TEE-dagene haft den ultimative 1.kl. komfort!
Men siden er det gået nedad bakke.
De tyske ex.-TEE vogne og 601/602 var/er noget af det mest komfortable materiel man overhovedet kan køre i. Lydløs kørsel, gulvtæpper, store sæder med stor afstand og lækre interiør-detaljer og beklædninger.
Kun 1.kl. vognen i vores MA-lyntog tåler sammenligning med dette materiel!
Desværre er trenden i tyskland dag det samme skrabede interiør man nu vil tilbyde her i Danmark...
Den med komforten er faktisk DSB's eget argument, og jeg køber det ikke!
2+2 sædeopstilling og standardsæder er ikke 1.kl. komfort...
Men så må man jo håbe at prisen på billetter til 1´ tilsvarende falder
Marc skrev: Skal vi hen i noget af det groteske, så se på Øresundstogene, hvor det er stof-sædder på Standard og plastik/læder på 1'
Læderstole er gode når man sidder hjemme og skal se TV, men DÆLME ikke til en måske 4 timers lang togtur.
Præcis, det er den "moderne" 1.kl. komfort. Ikke bedre end anden klasse, man bliver bare klistret i r.....