Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
CFL MAX

Udskriv debat

  CFL MAX
Skrevet af AllanLoko, 14/5-2008 12:00 (#81)

ME 1510.

Det er da fint at du gør det mere anskueligt. Men skriver at du ved at ikke alle lamper overføres...
Kan vi ikke blive enige om at ved kørsel med Mutiple bliver INGEN lamper overført det er kun Alarm horn der kommer vidre til Lok1.

Når vi snakker om Alarm horn er det kun få fejl der overføres og kun med Horn.
Det er: kølvandalarm, Vekselstrøms alarm ( MY ), Jordslutning ( kun ny My ).

Kølvand alarm sendes direkte ud på core 2 som alarmhorm. det vil sige der er alarm horn på alle enheder. Det vil sige at selv om du har 4 enheder og de to i midten ikke er trækende så vil der være alarmhorn på alle fire hvis nr.4 får kølvands alarm.

Ja man kan sige at det ikke er så hensigmæssigt at kun horn overføres, men jeg vil nu holde fast i at være lokomotivfører er et håndværk, og ikke bare en abe der kun kan finde fejlen hvis der lige er en lampe der fortæller ham hvad der er galt.
En dygtig lokomotivfører ved at hvis han får alarmhorn og at han har kørt hårdt til på en varm dag så er det nok en kølvandalarm, han afbryder magnetiseringen og derefter går op i omdr. for at give mere køling. hvis fejlen foresætter fejlsøger han vidre..

Vh
Allan
Brugers avatar
AllanLoko

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 13/5-2008
Status:



SV: CFL MAX
Skrevet af Triton, 14/5-2008 12:57 (#82)

Nu mangler man bare et par køretimer, så har man fået attest til MY/MX med alle de tekniske detaljer som folk har skrevet. For en gangs skyld en spændende tråd at følge med i, her på tog-sim.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: CFL MAX
Skrevet af bl, 14/5-2008 13:09 (#83)

Men måske lidt tankevækkende, at interessante tråde handler om "rigtige" tog og ikke om simulatorer.....

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 80
Status:


SV: CFL MAX
Skrevet af PeterFrost, 14/5-2008 13:11 (#84)

Det fordi de simulatore der findes er noget lort ! Grin
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: CFL MAX
Skrevet af Tjalfe, 14/5-2008 13:11 (#85)

AllanLoko skrev: Når vi snakker om Alarm horn er det kun få fejl der overføres og kun med Horn.
Det er: kølvandalarm, Vekselstrøms alarm ( MY ), Jordslutning ( kun ny My ).


Betyder det så, at hvis man køre med "gammel" MY forest og "ny" MY bagest, kan risikere ikke at få alarmhornet på foreste maskine hvis der er jordslutning på bageste?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: CFL MAX
Skrevet af AllanLoko, 14/5-2008 14:51 (#86)

Hej Tjalfe.

På gammel my får du ingen melde lampe eller horn ved jordslutning.
På ny My for man meldelampe og Alarmhorn. Alamhorn kommer fra ER relæ der på ny My
også har den betingelse at GR relæ ( ground relæ = jordslutningsrelæ ) også skal være i orden

Om man så har ny eller gammel forest så kommer der ikke Alarm for jordslutning fra Lok2.

Man vil opleve dårlig trækkraft, det er klart at hvis ny My går som lok2 vil der være Alarmhorn på denne som man nok kan høre, hvis man ligge stikker hoved ud.

Håber det besvarer lidt, eller bare spørg

Vh
Allan
Brugers avatar
AllanLoko

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 13/5-2008
Status:


SV: CFL MAX
Skrevet af svadosa, 28/5-2008 17:27 (#87)

AllanLoko skrev: ME 1510.

Det er da fint at du gør det mere anskueligt. Men skriver at du ved at ikke alle lamper overføres...
Kan vi ikke blive enige om at ved kørsel med Mutiple bliver INGEN lamper overført det er kun Alarm horn der kommer vidre til Lok1.



Manøvrestrømslampen?
Brugers avatar
svadosa

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/7-2007
Status:



SV: CFL MAX
Skrevet af Togkiggeren, 28/5-2008 20:56 (#88)

Den overføres men kun som indikation, da det er forreste maskines PCR-relæ der er virksomt.

-T
Brugers avatar
Togkiggeren

Lidt øvet



Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 23/11-2006
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: