Jow, der er stor forskel, men det afhænger af hvad man skal bruge det til.... Gmax er designet til folk der ønsker at lave ting til spil, men kun de spil som gmax understøtter ved de såkaldte gamepacks vel og mærke.... Den mangler så også alle de raffinerede features som 3ds max har, men hvad havde man forventet når de skal lave et program til 30000 danske kroner om til et gratisprogram, der må nødvendigvis ryge nogle features....
3dsmax bør du nok kun overveje hvis du er studerende (en studenterlicens koster omkring 800-900kr for 2 år, uden opdateringer), ellers skal man hoste op med 30k dkr. for den fuldt funktionsdygtige, men så har du selfølig også lov til at lave payware med den....
Blender er et open source alternativ til 3ds max, det har i bund og grund stort set de samme features, en bagdel er at du ikke kan eksportere noget direkte til nogle spil (endnu, der er dog exportere til et par få spil, men det ikke mange), men altså skal have de ting du bygger en tur igennem gmax eller lignende når du er færdig med dem..... Tilgengæld bliver blender meget jævnligt opdateret, og har et mere lækkert interface vil jeg mene......