Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
RE MATRIAL

Udskriv debat

RE MATRIAL
Skrevet af tjomsemann, 15/1-2005 22:44 (#1)

[SHAPE FILE MISSING]
The shape definition file dsb_ac_staf_slut.sd located in the folder
C:\PROGRAMFILER\MICROSOFT GAMES\TRAIN SIMULATOR\TRAINS\TRAINSET\DSB AC_STAF_SLUT\
is pointing to a file named dsb_ac_staf.s that doesn't exist in the same folder.
The error was found on this line: Shape ( dsb_ac_staf.s

FÃ¥r disse feil og flere i ConBuilder.

[SHAPE DEFINITION FILE MISSING]
The shape definition file b.wagd belonging to the file B_IKKE_RIC_AI.WAG
is missing from the folder
C:\PROGRAMFILER\MICROSOFT GAMES\TRAIN SIMULATOR\TRAINS\TRAINSET\DSB B
Brugers avatar
tjomsemann

Begynder

Antal indlæg: 5
Status:

SV: RE MATRIAL
Skrevet af , 15/1-2005 23:38 (#2)

Det kunne tyde på at du mangler noget materiel, og åbenbart nogle passagervogne. Du kan gøre 2 ting
Enten installerer du det materiel, eller du går ind i consistmappen, og fjerner filen til vognen derinde, nu ved jeg ikke om det er fra en aktivitet eller fra en rute denne melding kommer. Smile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af egon.weber, 16/1-2005 16:37 (#3)

Det er en af vognene i Museumsvogne fra Oldtimerklubben. Du skal ind og rette i sd.-filen, den henviser til en forkert shape. Jeg har haft samme fejl.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger

Antal indlæg: 582
Bopæl: Nordfyn
Alder: 66
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com

Skrevet af KimS., 17/1-2005 03:31 (#4)

Hvad er dog det for noget vrøvl I siger :roll: Det har intet med manglende materiel at gøre Wink

Det der står er, i forkortet form:
Den sd. fil der ligger i mappen C:\PROGRAMFILER\MICROSOFT GAMES\TRAIN SIMULATOR\TRAINS\TRAINSET\DSB AC_STAF_SLUT\
peger mod en s. fil der hedder dsb_ac_staf.s, men den ligger ikke i mappen.
Det er såment det hele Grin
Det du gør er, at åbne sd. filen med wordpad og finder linien ' shape (xxxxx.s '. Hvis ikke navnet på den s. fil der står der, ligger i mappen,
se da hvad navnet er, på den s. der ligger der og skriv det navn istedet. Luk sd.filen i krydset og svar ja til at gemme.

Tag så en ny tur med CB og den fejl er væk. Sådan Pfft
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af KimEast, 17/1-2005 14:15 (#5)

Heej!! Så får jeg travlt, prøvede lige gennemgå ALLE mine ting med CB .. Hold da helt op, der var vist 3000 fejl. (og den er stadig meget opsat på at filerne skal ha "" omkring sig). Tror der er fejl ved hver eneste loko eller vogn jeg har. Var det ikke bedre at det blev rettet inden det kom op på denne side, istedet vi alle skal rette de samme ting? Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af KimS., 17/1-2005 14:48 (#6)

Stop lige en halv. Det er ikke alle fejlene du behøver at rette, men du må godt Wink

De vigtige er * Shape og Cabview * fejlene.

Sound files er en forfærdelig omgang, for der skal du ind og rode i sms filerne, med dens henvisninger o.l. Kan det køre uden, er det op til dig, hvor meget du vil rette og hvor kritisk dit øre er :lol:

Other errors gemmer du lidt, hvis dine tog kan køre uden problemer, uden at rette dem, er de underordnede. De vigtige er de to første.

Joo, det ville være bedre, men dem der laver tingene er da også en slags mennesker, der kan glemme.
De fleste fejl opstår, fordi en del filer er genbrug og de aller fleste fejl, ligger i sd. filerne, henvisninger.

Men god fornøjelse, det kan du nok få et par dage til at gå med Pfft
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode: