BlackChart skrev: Folk vil MED garanti foretrække en rigtig model, det vil jeg da i hvert fald, men eftersom der ikke er nogle der er ved at bygge en rigtig model ej heller har planlagt det så må man jo bare tage til takke med det man nu kan lave...
SÃ¥ du giver mig ret i at folk er ligeglade..
BlackChart skrev:
Et plus er jo at aktiviteter kan blive lidt mere realistiske ved at der pludselig bliver et "Öresundstog" til rådighed...
Nej BC, det er forkert, det er aktiviteter med en ommalet ER..
og absolut ikke et plus.. Der er så mange ting der er forskellige på de to tog, så det er næsten er synd at bruge en ER som en ET..
Prøv f.eks at se her:
-Et sæt ET er 78,9m (det 3 vogne), et sæt IR4 er 76,5m (det 4 vogne), altså vil et ET sæt dannet fra IR4 være rundt regnet 20m for kort.
-IR4 har fællesbogier, det har ET ikke
-IR4 har en strømaftager på styrevognen, og en på mellemvognen, ET har begge på mellemvognen
-ET har et karakteristisk knæk midt på vognsiden, IR4 er afrundet
-ET har displays over dørene, disse går rent faktisk udfra vognsiden, så de kan ikke bare males på
Gummisvulsten går markant længere ned på IR4, hvilket også gør at:
-IR4 har et indhak i gummisvulsten for at gøre plads til kobling, det har ET ikke
-IR4 er godt 15cm bredrere end ET
-ET har hovedstrømkablet liggende oven på taget, på IR4 er det skjult
Find selv flere forskelle..
Med Venlig Hilsen
Thomas H.