Hejsa Marc!
Ursula var bygget 1973, ombygget 1985 og blev solgt 1997 till MARITIMA CHAN KANAAB SA, Mexico. Nyt Navn: M/S COZUMEL II
Regula var bygget 1971, ombygget 1985 og blev solgt 1997 til SAAREMA
LAEVAKOMPANII, Estland.
Når du skriver, at de ikke var specielt komfortable, så må det være fordi, du aldrig nåede at sejle med DSBs ældre færger på ruten! Disse havde langt mindre indenbords faciliteter end SFLs færger: - stort set havde de kun cafeteria, kiosk og vekselkontor samt nogle hvilestole, hvor Regula, Ursula (og Betula) havde både Restaurant, Cafeteria, Bar, legerum samt supermarked.
De to færger var nærmest identiske og var de sidste bilfærger, som Liniebuss (LB-färjorna) fik bygget. De sejlede i mange år sammen med M/F Betula (196
og M/F Carola (1964). De nåede altså at sejle både som Liniebuss-, Scandinavian Ferry Lines-, og Scandlines-færger
- Men historien om LB/SFL og DSB på HH-overfarten (og konkurrencen mellem dem) er en lang historie, som utvivlsomt nok skal blive taget op i
kommende indlæg.
Hygge!
...lige et link med billeder og tekniske data:
http://kommandobryggan.se/Bryggan/hh.htm