Hej Peter,
Du har sikkert ret i at man kan lave undersøgelser som vil give et andet billede, men om det vil være mere korrekt er jeg ikke sikker på.
Jeg ved godt at de 361 som hidtil har stemt ikke giver et helt sikkert indtryk af hvor mange der kører hvad. På den anden side, så vil man aldrig kunne lave en 100% sikker analyse. F.eks. hvor mange kommer der på de forskellige messer? Og hvilke messer skal man så vælge til analysen? De forskellige messer har jo fokus på forskellige emner, så derfor vil de kun i overvejende grad kunne tiltrække de personer som har lige de interesser. De vil derfor heller ikke være helt sikre.
Hvis man spørger forhandlere, så er der jo også forskel på dem. Nogle fører slet ikke andet end spor H0, og de vil typisk sige at folk ikke kører andet. Andre forretninger fører både H0 og N men sælger slet ikke f.eks. spor 1. De vil så sige at de sælger så og så meget i spor H0 og så og så meget i N men ikke noget i spor 1.
Hvor køber man egentlig spor 1 i dag?
Så jeg vil slutte med at give dig helt ret - eller i hvert fald delvis ret: Man kan ikke sige at min analyse giver svaret. Men hvis ikke det er svaret, så kan den i hvert fald give et fingerpeg. Og jo flere der kommer ind og stemmer, desto mere præcis vil fingeren pege
PS! Hvis du skulle være en af dem som af forskellige grunde ikke gider deltage, så kan jeg fortælle at du er fuldstændig anonym hvis du alligevel skulle ende med af finde der ind